پرسپولیس امیدوار بود با شکست‌دادن شهرداری تبریز روند صعودی خود را در لیگ برتر ادامه دهد ولی علی دایی تصور نمی‌کرد که یکی از تیم‌های پایین جدول برایش دردسرساز شود.

فوتبال -

پرسپولیس درصورت پیروزی در این دیدار با استقلال هم امتیاز می‌شد و امیدهایش را برای رسیدن به صدر جدول بیشتر می‌کرد ولی شاگردان حمید درخشان که مدتی پیش استقلال را هم در ورزشگاه آزادی متوقف کرده بودند، از دیگر تیم سرشناس تهرانی هم یک امتیاز گرفتند. پرسپولیس در شرایطی به مصاف شهرداری رفت که چند بازیکن خود از جمله وحید هاشمیان، محمد نوری و غلامرضا رضایی را در اختیار نداشت ولی این موضوع تأثیری در بازی تهاجمی سرخ‌ها نداشت و آنها حملات زیادی را روی دروازه حریف تدارک دیدند و بهترین فرصت‌های گلزنی توسط بازیکنانی مثل هادی نوروزی و مازیار زارع از دست رفت.

هرچند اکثر لحظات بازی در اختیار پرسپولیس بود ولی شهرداری تبریز هم روی ضد‌حملات برنامه داشت و در چند صحنه به شکلی خطرناک دروازه میزبان را تهدید کرد. آنها با در اختیار داشتن بازیکنانی چون سعید دقیقی، میثم بائو و محمدرضا طهماسبی روی ضد‌حملات برنامه‌ریزی کردند ولی مثل پرسپولیس در رسیدن به گل ناکام ماندند. یکی از اتفاقات مهم این بازی خطای مشکوکی بود که علی انصاریان در محوطه جریمه روی مجتبی زارع مرتکب شد ولی محسن قهرمانی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت تا پرسپولیسی‌ها نسبت به این موضوع معترض شوند. این دیدار در نهایت با تساوی بدون گل به پایان رسید تا پرسپولیس 2 امتیاز حساس خانگی را از دست بدهد.

پیروزی سپاهان

ذوب‌آهن و استقلال که پنجشنبه به تساوی رسیده بودند در انتظار توقف سپاهان مقابل نفت تهران بودند ولی امیر قلعه نویی فرصت نزدیک‌شدن به همشهری سپاهان را از دست نداد. او تیم حسین فرکی را با 2 گل شکست داد تا به فاصله یک امتیازی ذوب‌آهن برسد و اختلافش را با استقلال بیشتر کند. این در حالی است که زردپوشان اصفهانی یک بازی کمتر دارند و حالا خیلی‌ها از سپاهان به‌عنوان مدعی اول قهرمانی نام می‌برند.

شاگردان قلعه‌نویی در نیمه اول برای باز کردن دروازه نفت تلاش زیادی کردند و چند فرصت مناسب را از دست دادند، اما حملات این تیم فایده‌ای نداشت و بازی در این نیمه با تساوی بدون گل به پایان رسید. در نیمه دوم اما هجوم‌های بازیکنان سپاهان روی دروازه میهمان منجر به گل اول شد و در دقیقه 62 این میوراد یانوش بود که دروازه نفت را باز کرد. این گل تا حدودی فشار را از روی دوش سپاهانی‌ها برداشت ولی در ادامه شاگردان فرکی بر بازی سوار بودند.البته سپاهان از تجربه بالای خود استفاده کرد و در دقیقه 82 توسط احسان حاج‌صفی روی یک ضربه ایستگاهی دیدنی به گل دوم رسید تا خیال این تیم برای کسب 3 امتیاز راحت شود. این دیدار اما اتفاق تلخی را هم برای سپاهان رقم زد؛ چراکه هادی عقیلی مدافع ملی پوش این تیم، در نیمه اول به‌دلیل آسیب دیدگی مچ پا نتوانست به بازی ادامه دهد و شاید بازی مقابل الجزیره امارات که سه‌شنبه هفته جاری در اصفهان برگزار می‌شود را از دست بدهد.

اولین برد پیروانی

استیل‌آذین هم در آبادان ترک عادت نکرد و یک شکست دیگر به کارنامه این تیم اضافه شد. قرار بود پروین به‌عنوان سرمربی جدید استیل‌آذین مقابل صنعت نفت آبادان روی نیمکت بنشیند ولی او همراه این تیم به آبادان نرفت. در این دیدار غلامحسین پیروانی برای نخستین بار روی نیمکت صنعت نفت نشست و3 امتیاز با ارزش را به دست آورد. این بازی در نیمه اول با تساوی بدون گل به پایان رسید ولی در نیمه دوم فشار بازیکنان نفت تاثیر خود را گذاشت و در دقیقه 69 عباس مرداسی برای این تیم گلزنی کرد.

این در حالی بود که در دقیقه 50 امید شریفی نسب ‌ به‌دلیل دریافت کارت زرد دوم از بازی اخراج شده بود و صنعت نفت ده‌نفره بازی می‌کرد. رسول نویدکیا هم در دقیقه 91 گل دوم را به ثمر رساند تا استیل‌آذین چهاردهمین شکست فصل را تجربه کند.

2 بازی حساس شنبه 21 اسفند

تراکتورسازی و مس کرمان که ‌ شانس کسب سهمیه سال آینده لیگ قهرمانان را دارند، امروز ساعت 16:15 در تبریز مقابل هم قرار می‌گیرند. تراکتورسازی تیموریان را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد .همچنین صبای قم ساعت 16:15 میزبان پاس همدان است.

کد خبر 130216

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز