گل ثانیه‌های پایانی سیدصالحی در فولادشهر، استقلال را مقابل سپاهان به تساوی‌ای رساند که ارزش آن برای شاگردان مظلومی کمتر از برد نبود؛ چرا که در خانه یکی از مدعیان جدی قهرمانی به دست آمد و به آبی پوشان کمک کرد که در کورس قهرمانی باقی بمانند ولی 2تساوی متوالی خانگی ارزش آن یک امتیاز طلایی را از بین برد و آبی‌پوشان را در بحران تازه‌ای فروبرد.

فوتبال امید

استقلال که شنبه در ورزشگاه آزادی نتوانسته بود دروازه مس را باز کند، پنجشنبه هم مقابل سایپا به یک تساوی بدون گل رسید تا شانس نزدیک شدن به صدر جدول را از دست بدهد. اگر تساوی بدون گل مقابل السد قطر در تهران را هم به نتایج اخیر این تیم در لیگ برتر اضافه کنیم، استقلال در 4بازی اخیرش نتوانسته به پیروزی برسد و این برای تیم پرستاره پایتخت کارنامه ضعیفی محسوب می‌شود.
استقلال اما در برابر سایپا از نظر فنی هم نمایش پرانتقادی داشت. فرهاد مجیدی به‌دلیل مصدومیت در شروع بازی روی نیمکت نشسته بود و مظلومی خط حمله‌اش را با سیدصالحی، برهانی و شریفات آرایش داده بود ولی استقلال به جز فرستادن توپ‌های بلند برنامه‌ای برای تغذیه آنها نداشت. وظیفه بازیسازی استقلال در این بازی بر عهده ایمان مبعلی بود ولی او نتوانست ماموریتش را به‌خوبی انجام دهد.

مبعلی به‌دلیل حضور در اردوی تیم ملی کمی دیرتر به جمع آبی پوشان پیوست و استقلالی‌ها امیدوار بودند که با گذشت زمان به آمادگی و هماهنگی بهتری برسد ولی با وجود گذشت 26 هفته از لیگ برتر او هنوز نتوانسته طراح خوبی برای حملات تیم باشد. در این شرایط جای خالی مجتبی جباری که از سوی کمیته انضباطی باشگاه به‌دلیل مصاحبه جنجالی‌اش محروم شده، کاملا احساس می‌شد.
مظلومی در نیمه دوم حتی مجیدی را هم به خط حمله‌اش اضافه کرد ولی در روزی که سانترهای بلند تنها برنامه تهاجمی استقلالی‌ها بود، مدافعان و دروازه بان سایپا موفق‌تر بودند و دروازه شان را بسته نگه داشتند. سرمربی استقلال با وجود اینکه کارش را دیرتر از سایر مربیان شروع کرد، ابتدای لیگ دهم نتایج خوبی گرفت ولی با 3تساوی متوالی و نمایش پرانتقاد هفته‌های اخیر، به‌نظر می‌رسد که او در این تیم به بن بست رسیده است.

توجیه مظلومی

با وجود این، او از نمایش تیمش مقابل سایپا دفاع کرد و گفت:« از نیمه نخست این مسابقه راضی نیستم. با این حال در نیمه دوم نبض بازی را در دست گرفتیم و حملات خوبی را روی دروازه حریف ترتیب دادیم، اما متأسفانه در چندین فرصت تک به تک ما که باید از سوی داور آوانتاژ اعلام می‌شد داور سوت زد و خطا اعلام کرد. نمی‌خواهم درباره داوری حرفی بزنم اما معتقدم این داور برد را از ما گرفت. جهانبازی که در سطح آسیا قضاوت می‌کند چطور نمی‌تواند یک آوانتاژ ساده را اعلام کند. ما می‌توانستیم دفاع سایپا را باز کنیم اما حملات ما به سد محکم دفاع این تیم می‌خورد. به هر حال آنها کارشان را خوب انجام دادند و از تاکتیک‌شان توانستند به‌خوبی استفاده کنند.»

در پایان این بازی هواداران استقلال به انتقاد از عملکرد مظلومی و همچنین بازیکنان تیم پرداختند. سرمربی استقلال در واکنش به این اعتراضات گفت:« همیشه حق با هواداران است اما باید آنها مقداری صبور باشند، به هر حال ما هم مشکلاتی داریم، مردم تنها90 دقیقه مسابقه را می‌بینند اما ما 7 بازیکن کلیدی‌مان نبودند. با این شرایط در نیمه دوم تغییراتی انجام دادیم و ترکیب تیم را تهاجمی چیدیم اما در ادامه محسن یوسفی آسیب دید و نتوانست در سمت چپ حملات خوبی را ترتیب دهد. اشتباه در ‌پاسکاری‌ها زیاد بود و ما نتوانستیم به‌خوبی از دفاع به حمله بازیسازی کنیم. به هر حال جلسات تمرینی ما بعد از بازی با مس بسیار کم بود.»

استقلال در بازی بعدی‌اش، سه‌شنبه میزبان النصر عربستان است و مظلومی امیدوار است که با حضور مجیدی و همچنین هوار که در این بازی غایب بود تیمش نمایش بهتری داشته باشد. او همچنین خبر داد که جلسه کمیته انضباطی برای بررسی وضعیت جباری و کوشکی در بازگشت تیم از عربستان برگزار می‌شود و به‌نظر می‌رسد با توجه به نیاز استقلال به جباری، باشگاه تنها به جریمه مالی این دو بازیکن اکتفا کند.

کد خبر 130200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز