جمعه ۲۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۸
۰ نفر

گروه ادب و هنر- احمد افشار: نگارخانه‌های مختلف تهران در روزهای پایانی سال با برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی همچنان پذیرای علاقه‌مندان فرهنگ و هنر هستند، که برخی از آنها تا فروردین سال 90 هم دایر خواهند بود.

nowrouz

خانه هنر با برپایی نمایشگاهی از آثار هنرمندان نقاش، مجسمه‌ساز و عکاس به استقبال بهار می‌رود. آثار این نمایشگاه با هدف ایجاد امکانی برای عمومی کردن خرید آثار فاخر هنری توسط خانواده‌ها، مؤسسات و شرکت‌های خصوصی و دولتی به‌صورت ویژه قیمت‌گذاری شده‌اند. نمایشگاه یادشده تا پایان سال ادامه دارد و فروردین‌ماه سال 90 پس از ایام تعطیلی سال نو نیز از هفتم فروردین‌ماه دایر است.
همچنین نمایشگاهی از تابلوهای خوشنویسی استاد میرعماد در موزه رضا عباسی از 23 اسفند در معرض دید عموم گذاشته می‌شود و در ایام نوروز نیز پذیرای علاقه‌مندان و مسافران است. در این نمایشگاه برخی از آثار میرعماد، برای نخستین بار به نمایش عمومی گذاشته می‌شود. در این نمایشگاه 16 تابلو‌ی خوشنویسی از آثار استاد میرعماد، به نمایش گذاشته می‌شود.

در همین حال نمایشگاه آثار مجسمه «مش اسماعیل توکلی» هنرمند مردمی که در نگارخانه لرزاده صبا در حال برگزاری است، تا 25 فروردین سال 90 تمدید شد. در نگارخانه صبا هم نمایشگاه نقاشی‌خط‌های محمد‌باقر (امین) اشرفیان برپاست. در این نمایشگاه 40 اثر از این هنرمند - در 2 سال اخیر - در قالب نقاشی‌خط، خط نگاشت‌های ترکیبی و شیوه‌های تلفیقی خط و نقاشی و تذهیب ارائه شده است. این نمایشگاه تا 25 اسفند‌ماه در نگارخانه صبا آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود. همچنین در مجموعه فرهنگی و هنری آزادی، نمایشگاه عکس گروهی با مشارکت حوزه هنری استان تهران با عنوان «تفاهم رنگ و نور» در جهت حمایت از کودکان کار برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل 110 اثر عکاسی «حمیدرضا زینالی» است که موضوع تمامی عکس‌ها مفهومی بوده و تقابل رنگ و نور را به تصویرمی کشد. این نمایشگاه تا 24 اسفند‌ماه برپاست.

کد خبر 130195

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز