چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: جورج بوش قصد دارد امشب دهم ژانویه (20 دی) نقشه‌های خود درباره عراق را در کنگره آمریکا اعلام کندو این در حالی است که باید منتظر مخالفت‌های قابل توجهی باشد.

پایگاه خبری بلیک آنلاین گزارش کرد، روز گذشته مشخص شد رییس جمهور آمریکا قصد دارد 20 هزار سرباز دیگر را به عراق اعزام کند. وی باید موافقت کنگره با این طرح‌ها را جلب کند، اما به نظر نمی‌رسد این امر بدون مباحثات داغ و مخالفت اکثریت کنگره که در دست دموکرات‌هاست، حاصل شود.

جنیفر کریدر، سخنگوی نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: مجلس نمایندگان آمریکا درباره پیشنهاد رییس جمهور رای‌گیری خواهد کرد.

هری رید، رهبر اکثریت دموکرات در آمریکا صریح‌تر صحبت کرد. وی گفت: ما از تشدید جنگ حمایت نمی‌کنیم.

سناتور ادوارد کندی نیز با بیان این که "عراق ویتنام جورج دبلیو بوش است" و رییس جمهور آمریکا را به استفاده از تندترین سلاح کنگره تهدید کرد و اعلام کرد که بودجه نظامی بوش که فقط هزینه اضافه کردن 20 هزار سرباز در آن 100 میلیون دلار در نظر گرفته شده است، تصویب نخواهد شد.

اولین جزییات تقویت حضور نظامی آمریکا در عراق بنا به اعلام پنتاگون اواخر ماه جاری میلادی ارایه خواهد شد. در این افزایش نیرو سربازانی به بخش هوایی اضافه می‌شوند که در حال حاضر در کویت مستقر هستند.

بوش قصد دارد علاوه بر افزایش تعداد نیروهای نظامی آمریکا در عراق به حدود 140 هزار نفر سرمایه‌گذاری بیش از یک میلیارد دلاری را در عراق پیشنهاد کند.

تونی اسنو، سخنگوی کاخ سفید مهم‌ترین هدف بوش در سخنرانی امروزش را جلب اعتماد مجدد عمومی به سیاست دولت در قبال عراق خواند.

اما چنین امری بعید است چرا که بیش از 60 درصد شهروندان آمریکا با طرح‌های بوش درباره عراق مخالفند.

کد خبر 12974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز