همشهری‌آنلاین: جشن پایان دوره المپیادهای علمی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور، وزیر آموزش و پرورش، خانواده شهید شهریاری، اعضای هیات امنای باشگاه دانش‌پژوهان جوان و 293 نفر از مدال‌آوران المپیادهای کشوری و جهانی در تالار خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

science

به گزارش ایسنا، جمالی، رییس باشگاه دانش پژوهان جوان در این مراسم، با اعلام کسب 33 مدال طلا‌، نقره و برنز توسط دانش پژوهان جوان در المپیادهای علمی جهانی امسال، از معرفی 200 نخبه به شرکت پارس خودرو جهت اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خبر داد.

وی با بیان این که امسال دانش پژوهان ایرانی با کسب 33 مدال و دیپلم افتخار در المپیادهای علمی دانش آموزی جهانی از لحاظ تعداد مدال موفق‌ترین سال را پشت سر گذاشتند اظهار کرد:‌ در المپیادهای علمی جهانی امسال، سه مدال طلا، 17 مدال نقره، 11 مدال برنز و دو دیپلم افتخار در رشته‌های ریاضی، زیست‌شناسی‌، شیمی‌، فیزیک‌، کامپیوتر و نجوم و اخترفیزیک کسب شد.

وی افزود‌:‌ باشگاه دانش پژوهان جوان همچنین در کنار برنامه های آموزشی و پژوهشی طبق مصوبه هیات امنای باشگاه، تعامل خوبی با صنایع کشور برقرار کرد.

جمالی ادامه داد:‌ پروژه آب شیرین‌کن در شیراز‌، خودپرداز ایرانی که در برخی بانکها مورد استفاده قرار می‌گیرد و سرعت‌سنج موجود در بزرگراه‌ها از جمله پروژه‌های انجام شده توسط دانش‌پژوهان جوان باشگاه محسوب می‌شود.

وی با بیان این که در سال گذشته تفاهم‌نامه‌ای با پژوهشگاه صنعت نفت منعقد شد، تصریح کرد:‌ بر این اساس مرکز ایده‌پردازان جوان در پژوهشگاه تشکیل شد و در حال حاضر این مرکز به قدری در وزارت نفت فاخر شده که ریاست پژوهشگاه مستقیما آن را زیر نظر دارد.

رئیس باشگاه دانش پژوهان جوان خاطرنشان کرد:‌ همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پارس خودرو، نزدیک به 200 نفر از نخبگان باشگاه جهت همکاری و انجام پروژه معرفی شدند.

وی با بیان این که مرحله اول المپیادهای علمی در سال گذشته، با حضور 231 هزار نفر از سراسر کشور برگزار شد،‌ اظهار کرد:‌ از این تعداد شش هزار نفر به مرحله دوم راه یافتند و در نهایت نزدیک به 300 نفر در دوره های تابستانی باشگاه دانش پژوهان جوان شرکت کردند. این افراد حدودا دو ماه دوره‌های تئوری عملی و آزمایشگاهی را در باشگاه گذراندند که مدال آوران طلا،‌ نقره و برنز کشوری از بین این افراد انتخاب شده‌اند.

جمالی تصریح کرد:‌ در مراسم جشن پایان دوره المپیادهای علمی کشوری‌ که مدال‌های کسب شده به صورت نمادین توزیع مجدد شد، 75 مدال طلا‌، 86 نقره و 102 نقره در رشته های ادبیات‌، ریاضی، زیست شناسی ،‌ شیمی‌، فیزیک، کامپیوتر ، نجوم و اختر فیزیک به دانش پژوهان اهدا شد.

به گفته وی، کسانی که در المپیادهای علمی شرکت می‌کنند و مدال می‌گیرند و حتی افرادی که موفق به کسب مدال هم نمی‌شوند، در دانشگاه‌ها از دانشجویان معمولی موفق‌تر هستند.

به گزارش ایسنا هر یک از مدال‌آوران از طرف بنیاد ملی نخبگان به سفر حج عمره اعزام خواهند شد. همچنین کارت هدیه به مبلغ سه میلیون ریال ویژه دارندگان مدال طلا، دو میلیون ریال به دارندگان مدال نقره و یک میلیون ریال به دارندگان مدال برنز از سوی آموزش و پرورش اعطا شد.

کد خبر 129667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز