سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۸
۰ نفر

سما: با تشکیل ستاد هوای پاک برای نخستین بار در شهرداری تهران، ویژه برنامه‌های هفته هوای پاک اعلام شد.

محمد‌هادی حیدر زاده – مشاور شهردار در امور محیط زیست – با اعلام این خبر گفت: با توجه به دغدغه مدیریت شهری در زمینه آلودگی هوا، امسال برای نخستین بار ستاد هوای پاک شهرداری تهران تشکیل شد و شعار «با گسترش حمل و نقل عمومی، دماوند را دوباره خواهیم دید» را به عنوان محور فعالیت‌های خود قرار داد.

وی با اشاره به اینکه 80 درصد آلودگی هوای تهران ناشی از تردد وسایل نقلیه شخصی است افزود: با توجه به اینکه تعداد تقاضای سفر روزانه در تهران زیاد است، بهترین روش کاهش آلودگی هوای تهران، مدیریت تقاضای سفر از طریق گسترش وسایل حمل و نقل عمومی‌مانند مترو، تاکسی و اتوبوس است.

حیدرزاده درمورد برنامه‌های هفته هوای پاک در تهران گفت: در حال حاضر ادبیات شهرداری تهران ادبیات علمی‌و جهادی است و با توجه به اینکه حل بحران آلودگی هوای تهران نیاز به حرکتی جهادی دارد، اقدام نمادین طرح جهادی هوای پاک در زمینه دست یابی به هوایی سالم، در هفته هوای پاک در تهران انجام می‌شود.

‌وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در زمینه گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی ‌اظهار کرد: تا کنون سقف 486 دستگاه اتوبوس فرسوده زده شده است و در مجموع تا پایان سال جاری 800 دستگاه اتوبوس که برای محیط زیست مشکل زا هستند، از ناوگان حمل و نقل عمومی‌خارج و اتوبوس‌های گاز‌سوز که دارای استاندارد محیط زیست یورو 2 هستند، جایگزین آنها می‌شود.

حیدرزاده افزود: با همکاری سازمان تاکسیرانی 1000 تاکسی سمند و گاز سوز جایگزین بخشی از تاکسی‌های فرسوده می‌شود.

وی در ادامه گفت: طرح مطالعاتی در زمینه حذف کربن سیاه از سوخت اتوبوس‌ها و آزبست از لنت ترمز اتوبوس‌ها در مراحل پایانی است که در این هفته به پایان رسیده و به‌زودی اجرا می‌شود.

همچنین از این پس با اتوبوس‌هایی که بیش از 5 دقیقه در پایانه‌ها روشن می‌مانند، برخورد می‌شود.

کد خبر 12942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز