شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: ‌اعضای فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی، برای سومین بار در راستای بهره‌مندی از دیدگاه‌های مراجع عظام، علم و بزرگان و تعامل سازنده با جامعه مدرسین حوزه، نهم اسفندماه به قم سفر می کنند.

علی بنایی

حجت الاسلام علی بنایی با اعلام این خبر پیوستگی و ارتباط روحانیون مجلس شورای اسلامی با حوزه های علمیه را یک اصل مسلم و ضروری دانسته و گفت : بر این اساس نمایندگان روحانی مجلس، دیدار با مراجع عظام تقلید، علما، بزرگان و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه را یک نیاز دانسته و در فرصت‌های مناسب ملاقات‌هایی ترتیب داده می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز خبر حوزه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به دیدار سوم روحانیون مجلس با مراجع معظم تقلید ادامه داد: گرچه کمیسیون­های مجلس این روزها در زمینه بودجه بسیار فعال بوده و روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذارند، ولی برنامه ریزی های لازم برای این سفر صورت گرفته و دیدارهایی با حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و... برای دوشنبه نهم اسفندماه هماهنگ شده است.

بنایی اضافه کرد: در سفرهای گذشته مسائلی همچون مسئله عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و راهکارهای آن از دیدگاه مراجع و علما بررسی شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: دیدار با مقام معظم رهبری نیز از برنامه های نمایندگان مجلس به ویژه فراکسیون روحانیون در راستای استفاده از نظرات و رهنمودهای رهبری ومراجع عظام تقلید می‌باشد.

وی، دیدگاه­های حوزه را برای مجلس مهم دانسته و افزود: مجلسی ها نگاه شان به حوزه علمیه قم است و نظرات علمای قم را همواره در مسائل مختلف جویا می شوند، به عنوان مثال برای بحث معرفی وزرای دولت دهم نمایندگان به شدت به دنبال نظرات مراجع بودند تا دیدگاه های آنان را اخذ نماید.

وی در پایان با اشاره به تاثیرات سیاسی این سفرها در فضای مجلس به ویژه برخی از فراکسیون ها، خاطرنشان کرد: قطعاً این سفرها اثر مناسب خود را بر فضای سیاسی مجلس می گذارد؛ چرا که دیدگاه های مراجع و بزرگان، اعتدالی و بیشتر به دنبال کارآمدی نظام و کشور هستند؛ بنابراین تعامل با آنها بسیار سازنده و موثر است.

 

کد خبر 129167
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز