گروه شهری: معاون شهردار تهران گفت:

پروژه نیمه تمام

پروژه‌های ناتمام تهران سال آینده به بهره برداری می‌رسد.مازیار حسینی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: امسال میزان بزرگراه‌های احداث شده در شهر تهران 230درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.به گفته حسینی، سال گذشته 18 کیلومتر بزرگراه در تهران ساخته شد که این رقم در سال‌جاری به 48‌کیلومتر افزایش یافت. این درحالی است که بنا به گفته وی طبق برنامه می‌بایست 30کیلومتر بزرگراه ساخته می‌شد.

در بخش احداث پل و تقاطع‌های غیرهمسطح نیز معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به ارائه آمار مقایسه‌ای پرداخت و گفت: سال گذشته 8دستگاه پل غیرهمسطح ساخته شد که این رقم امسال با بیش از دو برابر افزایش به 18 دستگاه رسید. بر این اساس کار اتصال بزرگراه شهید صیاد شیرازی به میدان سپاه که مراحل نهایی خود را می‌گذراند قرار است به‌عنوان نخستین افتتاح سال 1390 در 12 یا 15 فروردین ماه به انجام برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در بخش دیگری از اظهاراتش از موقعیت لرزه‌خیزی شهر تهران سخن گفت و افزود: از آنجایی که بحث لرزه‌خیزی شهر تهران جدی است، درنظر داریم 110 پل از 170 پل اصلی شهر تهران را که بالای 10 سال عمر دارند بازسازی یا مقاوم‌سازی‌ کنیم. وی در پاسخ به سؤال همشهری در باره ابهامی که در میان برخی از شهروندان در مورد ایمنی پل‌های کریم‌خان و حافظ وجود دارد، گفت: این پل‌ها سالم هستند و کارشان را به درستی انجام می‌دهند.

حسینی با اعلام اینکه اعتبارات درنظر گرفته‌شده برای انجام عملیات عمرانی در شهر برای سال آینده 1100میلیارد تومان است، گفت: این اعتبار البته غیر‌‌از اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای شهرداری‌ها در مناطق 22گانه است اما درهرحال عمده توجه ما بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، بنابراین جز در موارد خاص،طرح جدیدی آغاز نخواهد شد. وی یکی از این طرح‌های خاص را احداث تقاطع غیرهمسطح کهریزک اعلام کرد که در اسفندماه امسال مراسم کلنگ‌ز‌نی آن برگزار می‌شود و سال آینده نیز به پایان می‌رسد. حسینی همچنین از افتتاح بخش‌های جدید بزرگراه ‌های شهید زین الدین، شهید همت غرب و بزرگراه شهید صیاد شیرازی و اتصال آن به میدان سپاه، ادامه بزرگراه یادگار امام‌(ره) تا شهید دستغیب و تکمیل ادامه بزرگراه امام علی(ع) از میدان شهید محلاتی تا پیروزی در سال آینده خبر داد و گفت: بزرگراه شهید یاسینی از سه راه آزمایش تا شهید همت و وردآورد (محل پمپ گاز و بنزین جاده تهران - کرج) به طول 50 کیلومتر سال آینده تحویل مردم می‌شود.

حسینی همچنین از طرح معاونت فنی و عمرانی برای استقبال از بهار سخن گفت که براساس این طرح بیش از 100کیلومتر مسیر بزرگراهی مورد بهسازی، مرمت و آراستگی قرار می‌گیرد. وی در پاسخ به سؤال دیگر همشهری در باره پیش‌بینی‌های صورت گرفته درموردمیزان پروژه‌های مشارکتی سال آینده شهرداری گفت: بحث استفاده از پتانسیل‌های مردمی یکی از رویکردهای جدی شهرداری تهران است اما در این باره باید یکسری کارهای زیربنایی و اقدامات زیرساختی ازسوی حاکمیت فراهم شود تا سرمایه‌گذاری ازنظر اقتصادی از جذابیت و صرفه لازم برای سرمایه‌گذاران برخوردار شود. مازیار حسینی درمورد شهر آفتاب گفت: اجرای فاز اول این طرح که فراهم‌کردن زیرساخت‌های لازم است ظرف چند روز آینده به معاونت فنی و عمرانی و شرکت یادمان سازه واگذار می‌شود اما در فازهای بعدی حتما از سرمایه‌گذار بخش خصوصی استفاده می‌شود.

آخرین توضیحات معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران به هوشمند‌سازی‌ تونل توحید وحل مشکل آب‌ریزش آن اختصاص داشت. وی در این باره ضمن تاکید براینکه هیچگونه نگرانی بابت ایمنی از ناحیه ریزش آب در تونل توحید وجود ندارد، گفت: این سازه در عمق 30 متری زمین قرار دارد و مشکل نشت آب نیز به شبکه فاضلاب شهری مربوط می‌شود زیرا مجموعه ساختمان‌های نواب سیستم فاضلاب شهری ندارند که این باعث شده محیطی مرطوب در خط القعر تونل داشته باشیم. وی ضمن تاکید مجدد بر اینکه هیچگونه مشکل ناامنی در این باره وجود ندارد، گفت: مشکل ما فقط نازیبایی است که برای رفع آن به استفاده از تکنیک زهکشی و تزریق پرداختیم و تا اردیبهشت ماه نیز مشکل ریزش آب آن برطرف خواهد شد.

بزرگراه صدر دوطبقه می‌شود

دوطبقه کردن بزرگراه صدر یکی از برنامه‌های در دست اجرای شهرداری تهران است که مازیار حسینی دیروز توضیحاتی در باره آن به خبرنگاران داد. معاون شهردار تهران گفت: کلنگ این پروژه اوایل سال 90 به زمین زده می‌شود و در ساخت آن از آخرین تکنولوژی روز دنیا استفاده خواهد شد. همچنین در اوایل سال آینده قرار است کلنگ آغاز ساخت تونل صدر - نیایش به زمین زده شود. این تونل به گفته حسینی با7.6 کیلومتر طول گرچه دو‌برابر تونل توحید درازا دارد اما درنظر داریم با فعال‌سازی‌ کار در 12 جبهه کاری، ظرف مدت 30ماه کار ساخت آن را به اتمام برسانیم که این زمان کمتر از زمان ساخت تونل توحید است.

کد خبر 129065

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز