سه‌شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

رئیس پلیس گذرنامه گفت: گذرنامه‌های الکترونیک بدون همراه است و برای هر نفر یک گذرنامه صادر می‌شود؛ این گذرنامه‌ها شرط سنی ندارد و برای کودک یک‌ماهه تا افراد بالای 18سال صادر می‌شود

گذر نامه

سرهنگ محمود صادقی گفت: هزینه صدور گذرنامه برای افراد بالای 18سال 500هزارریال است و برای افراد زیر 18سال 50درصد زیر قیمت خواهد بود. رئیس پلیس گذرنامه افزود: گذرنامه‌های فعلی تا زمانی که تاریخ اعتبار‌شان به پایان نرسد همچنان اعتبار دارد و پس از آن برای فرد، گذرنامه الکترونیک صادر خواهد شد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه گذرنامه‌های جدید دارای تراشه هستند، لازم است در نگهداری و حفظ گذرنامه دقت شود و از تا کردن آن یا قراردادن گذرنامه در کنار تلفن همراه یا وسایل مغناطیسی خودداری کنند، زیرا باعث آسیب دیدن تراشه شده و ممکن است صاحب گذرنامه را هنگام ورود یا خروج با مشکل مواجه کند. سرهنگ صادقی گفت: گذرنامه‌های الکترونیک غیرقابل جعل هستند و ضریب امنیتی این گذرنامه‌ها بسیار بالاست.

تا به حال طی 2مرحله گذرنامه الکترونیک به‌صورت آزمایشی صادر شده است. وی اظهار داشت: در مرحله اول که طی سال87 انجام شد، 7هزارجلد گذرنامه الکترونیک صادر شد و در مرحله دوم که از آذر89 آغاز شد، بیش از 300هزار جلد گذرنامه الکترونیک صادر شده است. رئیس پلیس گذرنامه افزود: از اول اسفند، صدور گذرنامه‌های الکترونیک به‌صورت رسمی‌ آغاز شده و همه گذرنامه‌ها الکترونیک می‌شوند.

کد خبر 128938

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز