یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره کل گذرنامه نیروی انتظامی، از تامین اعتبار و خریداری دستگاه‌های لازم برای صدور گذرنامه الکترونیکی در کشور خبر داد و گفت: در چند ماه آینده، بکارگیری این دستگاه‌ها آغاز خواهد شد

گذرنامه

سرهنگ صادقی، رئیس اداره کل گذرنامه و اتباع خارجی نیروی انتظامی با اشاره به صدور یک میلیون و 698 هزار جلد گذرنامه طی 7 ماهه گذشته در کشور گفت: در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، شاهد 30 درصد افزایش صدور گذرنامه بودیم.

وی در خصوص کشف اسناد جعلی نیز اظهار داشت: طی 6 ماهه گذشته، 736 فقره سند جعلی شامل کارت ملی، کارت معافیت خدمت و شناسنامه، که توسط این اسناد، گذرنامه برای افراد صادر می‌شود، کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل، میزان کشفیات اسناد جعلی نیز 24 درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، صادقی، از شناسایی 3 باند جعل اسناد هویتی، طی سه ماهه گذشته در کشور خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص، 11 نفر دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته این مقام انتظامی، اسناد جعلی کشف شده از این باند، شامل: مدرک تحصیلی، کارت پایان خدمت، معافیت، شناسنامه و گذرنامه بوده است.

رئیس اداره کل گذرنامه ناجا، افزود: طی 8 ماهه گذشته، همچنین 126 تبعه خارجی که از گذرنامه جعلی استفاده می کردند، هنگام ورود به کشور، دستگیر شدند.

سرهنگ صادقی در خصوص صدور گذرنامه الکترونیک گفت: برای صدور این گذرنامه، تامین اعتبارشده و دستگاه‌های لازم نیز خریداری شده که در آینده نزدیک، بکارگیری این دستگاه‌ها آغاز و توسط فرمانده نیروی انتظامی، افتتاح خواهد شد. سال گذشته، پلیس، حدود 8 هزار جلد، گذرنامه الکترونیک صادر کرده است.

وی در خصوص هزینه صدور گذرنامه، اظهار داشت: برابر مصوبه مجلس شورای اسلامی، مبلغ 50 هزار تومان برای صدور هر جلد گذرنامه از متقاضیان گرفته می‌شود.

کد خبر 121244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز