همشهری‌آنلاین: فرماندار جمهوریخواه ایالت ویسکانسین امریکا، هرگونه مصالحه با معترضان به تضعیف اتحادیه های کارکنان دولتی را رد کرد که 6 روز است در ساختمان پارلمان ایالتی ویسکانسین تجمع کرده‌اند.

به گزارش آسوشیتدپرس، نمایندگان دموکرات کنگره امریکا، رهبران اتحادیه‌ها، معلمان و ماموران آتش نشانی با تجمع در ساختمان پارلمان ایالتی ویسکانسین از اسکات واکر(Scott Walker)،‌ فرماندار این ایالت خواستند از طرح خود برای حذف بخش عمده حقوق جمعی کارکنان دولت صرف نظر کند.

معترضان با اشاره به موافقت این اتحادیه‌ها برای کاهش مزایای خدمات درمانی و بازنشستگی - که حقوق بسیاری از کارکنان دولتی را پس از کسر مالیات و هزینه های دیگر تا حدود هشت درصد کاهش می دهد- تصریح کردند دیگر وقت آن است که فرماندار با آنها کنار بیاید.

http://images.hamshahrionline.ir/images/2011/2/11-2-18-165652wisconsin-protests.jpg

اما اسکات واکر، فرماندار ایالت ویسکانسین صبح روز یکشنبه در مصاحبه با رسانه‌های امریکا اعلام کرد برای اینکه قادر به کاهش هزینه‌ها در سالهای آینده باشیم،‌ لازم است که اتحادیه‌های کارکنان دولتی تضعیف شوند.

با وجود اینکه هر چهارده سناتور دموکرات ایالت ویسکانسین برای به تاخیر انداختن تصویب این طرح، هنوز خارج از این ایالت به سر می‌برند، واکر با تاکید بر اینکه مصالحه نخواهد کرد پیش بینی کرد ایالت وی، زمینه را برای اجرای این طرح در ایالت‌های دیگر امریکا فراهم کند.

واکر با رد ادعاها مبنی بر اینکه طرح تضعیف اتحادیه‌ها با هدف انحلال آنها صورت می‌گیرد گفت این اقدام برای جلوگیری از اخراج کارکنان دولتی و مقابله با کسری بودجه سه میلیارد و ششصد میلیون دلاری لازم است که پیش بینی می‌شود دولت در دوره دو ساله منتهی به سی ام ژوئن دو هزار و سیزده با آن روبرو شود.

بر اساس طرح پیشنهادی، سهم کارکنان دولتی ایالت ویسکانسین در مزایای خدمات درمانی و بازنشستگی بیشتر و حق چانه زنی آنها درباره مزایا و شرایط شغلیشان محدود خواهد شد.

طرح مزبور به اعتراضات گسترده ای منجر شد که از روز سه شنبه آغاز شده و با تظاهرات بالغ بر شصت و هشت هزار نفر در روز شنبه به اوج خود رسید

کد خبر 128792

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز