پنجشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۰:۰۶
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزارت کار آمریکا اعلام کرد شمار بیکارانی که در این هفته تقاضای دریافت بیمه بیکاری کرده‌اند به طور غیر منتظره‌ای افزایش یافته و به بالاترین حد خود در 6 ماه گذشته رسیده است.

به گزارش ایرنا در گزارش وزارت کار آمریکا آمده است که شمار این دسته از بیکاران آمریکایی که برای نخستین بار درخواست بیمه بیکاری کرده‌اند از 410 هزار نفر در هفته پیش از آن به 445 هزار نفر در این هفته رسیده است.

گزارش مذکور این افزایش را بالاترین میزان افزایش هفتگی در فاصله ماه اکتبر سال گذشته تا کنون توصیف کرده و آن را به منزله این هشدار دانسته که بحران شدید در بازار کار این کشور هنوز از میان نرفته است.

وزارت کار آمریکا در گزارش خود اشاره کرده است که یکی از دلائل این افزایش کاهش کاذبی است که در جریان تعطیلات کریسمس بوجود آمده بود و در نتیجه بسیاری از بیکاران آمریکایی که در آن هفته اقدام به درخواست بیمه بیکاری نکرده بودند در این هفته به صف متقاضیان پیوسته‌اند.

بیشتر کارشناسان اقتصادی آمریکا با تکیه بر خبر های امیدوار کننده در بازار مصرف آمریکا پیش بینی کرده بودند که شمار این دسته از بیکاران آمریکایی در هفته مذکور دستکم به 405 هزار نفر کاهش خواهد یافت.

اومر ازینر تحلیلگر موسسه ' کامن ولت فورن اکسچنج' گفته است این ارقام نشانگر این واقعیت است که مسیر بهبود بازار کار مسیری بشدت سنگلاخ است و بر این نکته تاکید دوباره دارد که روند پایین آمدن نرخ بیکاری در کشور بسیار کند خواهد بود.
وی در عین حال افزوده است که 'یک نکته روشن در تحولات اخیر کاهشی است که در کسری مبادلات بازرگانی بوجود آمده و می تواند اثرات مثبتی در نتایج حاصله از تحولات سه ماهه چهارم سال گذشته داشته باشد.'

در حال حاضر نزدیک به 15 میلیون بیکار در آمریکا زندگی می کنند که فقط کمتر از 4 میلیون و 600 هزار نفر از آنان می توانند از بیمه بیکاری استفاده کنند.

کد خبر 125721

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز