همشهری آنلاین: آمارها نشان می‌دهد میزان ورشکستگی مصرف کنندگان آمریکایی در سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

fiscal

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، بر اساس این آمار شمار مصرف کنندگان ورشکسته در آمریکا در سال دوهزار و ده حدود یک میلیون و پانصد هزار نفر بود که در مقایسه با سال دوهزار و نه ، نه درصد رشد داشته است. اداره روابط عمومی دادگاه‌های آمریکا گزارش داد مجموع درخواست‌ها برای اعلام ورشکستگی از طرف شرکت‌ها و مصرف کنندگان که به دادگاه‌های فدرال آمریکا داده شده است، در سال دوهزار و ده حدود یک میلیون و ششصد هزار مورد بود که در مقایسه با سال پیش از آن چهارده درصد رشد داشته است. میزان بالای ورشکستگی در آمریکا نشان از بحران اقتصادی این کشور دارد. در شش سال پیش قوانین مربوط به اعلام ورشکستگی سخت تر شده است و ورشکسته ها کمتر می توانند از حمایت دادگاه برخوردار شوند.

برنت بوداوسکی تحلیلگر آمریکایی گفت این وضع نشان می‌دهد که سیاست آمریکا به گونه ایست که فقط به نفع بانکداران ثروتمند کار می‌کند که از حمایت‌های مالی دولت برای نجات از ورشکستگی برخوردارند و از طریق بورس وال استریت جیب خود را پر می کنند در حالیکه قوانین آمریکا به زیان بسیاری از آمریکایی‌هایی است که ثروت و درامد متوسطی دارند.

با این وضع به نظر می‌رسد میزان فقر در ‌آمریکا بسیار بیشتر از میزانی باشد که در گذشته تصور می‌شد. در سال دوهزار و ده گزارشی منتشر شد که نشان داد آمریکا بیشترین میزان فقر را در پنجاه و یک سال گذشته دارد اما آمار جدید نشان می‌دهد این رقم احتمالا میلیون‌ها نفر بیشتر باشد. هم اکنون از هر شش آمریکایی یک نفر به علت افزایش هزینه‌های درمان و دیگر خدمات و کالاها با مشکلات مالی و فقر روبرو هستند. هم اکنون بسیاری از آمریکایی ها به کمک‌های گروه‌های خیریه وابسته هستند. دسامبر گذشته یکی از بدترین ماه‌ها در تاریخ آمریکا از نظر میزان ورشکستگی بود و یکصد و بیست هزار نفر اعلام ورشکستگی کردند که در مقایسه با نوامبر سه درصد افزایش داشته است. کارشناسان می گویند امسال نیز میزان ورشکستگی با همین سرعت رشد خواهد کرد.

کد خبر 125153
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز