گروه سیاسی: در آستانه میلاد مسعود رسول اکرم (ص) و میلاد خجسته حضرت امام جعفرصادق(ع)، 32 طرح علمی-تحقیقاتی دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع با حضور وزیر دفاع به بهره‌برداری رسید.

احمد وحیدی

احمد وحیدی در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌های مهم علمی و تحقیقاتی طی سخنانی با اشاره به نقش و جایگاه دانشگاه صنعتی مالک اشتر در پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌های مهم در کشور، گفت: طرح‌هایی که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم، در سایه خودباوری جوانان دانشجو و اساتید مجرب به منصه ظهور رسیده است و طیف وسیعی از رشته‌ها و علوم مختلف را در بر می‌گیرد.

وزیر دفاع، ساخت پیشرانش ژل و آزپیشرانش ژل، تغلیظ هیدرازین در مقیاس bevch، دستگاه پوشش زخم‌ها، آزمایشگاه VPS (پوشش)، دستگاه پایشگر درگاهی پرتویی، صفحات C4B مواد، آزمایشگاه حسگر خورشیدی، ساخت دستگاه شبیه‌ساز بلوم پرتوی، فرائتگر TLD مدل 7200، تولید فولاد گرید دریایی B5120A، دستگاه حذف هیدروژن در زیردریایی، گلوله سوپر کاویتاسیون، سامانه ضدحساسه و تولید آزمایشگاهی پودر نانو سوپر پارامغناطیس را بخشی از طرح‌ها ذکر کرد که به‌دست دانشجویان و استادان کارآزموده دانشگاه صنعتی مالک‌اشتر، تحقیق، طراحی و ساخته شده است.

وحیدی تصریح کرد: با ایجاد ارتباط و تعامل بسیار نزدیک صنایع دفاعی با مراکز دفاعی، دانشگاهی و تحقیقاتی کشور ضمن ارتقای سطح کارآمدی این مراکز، توانسته‌ایم در سایه همکاری مشترک و بهره‌گیری از راه‌های میانبر که مورد تاکید فرمانده معظم کل قواست، تحریم‌های دشمنان را خنثی و بی‌اثر کنیم.

وزیر دفاع، تحقیق، مراحل و تولید متناسب با نیازهای کشور را از راهبردهای اصلی وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: اتخاذ این روش، علاوه بر اشتغال‌زایی، تجاری‌سازی طرح‌ها و تولید ثروت، فرهنگ کار و تلاش را در مجامع علمی نهادینه می‌کند. وزیر دفاع در پایان با قدردانی از تلاش مدیران، دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی مالک اشتر در تحقیق و طراحی پروژه‌های مهم و بزرگ ملی در بخش‌های دفاعی و غیردفاعی بر لزوم گسترش بیش از پیش این روند، در همه مجامع و حوزه‌های علمی و دانشگاهی تاکید کرد.

کد خبر 128707

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز