گروه شهری: 3طرح عمرانی - ورزشی در جنوب و شرق تهران به بهره‌برداری رسید.

افتتاح طرح عمرانی

تقاطع‌های غیرهمسطح رسالت- دماوند و رسالت - شهید یاسینی در شرق تهران بزرگراه رسالت را از بن بست خارج کرد. همچنین ورزشگاه شهید باکری در منطقه 19 شهرداری تهران با حضور شهردار تهران به بهره‌برداری رسید.شهردار تهران در بهره‌برداری از ورزشگاه شهید باکری به شهروندان جنوب شهر وعده داد تا پیش از پایان بهار90، بوستانی 50 هکتاری را برایشان راه‌اندازی ‌کند. این بوستان، تنها بخشی از پادگان 300هکتاری قلعه مرغی ا‌ست که سال‌ها بدون کاربری مفید برای شهروندان، بخش زیادی از منطقه19 را اشغال کرده بود.

محمد باقر قالیباف در این مراسم گفت: اقداماتی که در منطقه19 و جنوب شهر انجام شده در مقایسه با وضعیت 5سال گذشته این مناطق بسیار تفاوت پیدا کرده و امروز شاهد فعالیت‌های بسیاری با حضور سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان خدمت به مردم در این مناطق هستیم که در این زمینه می‌توان به احداث پروژه‌های بزرگ خلیج‌فارس و شهید باکری اشاره کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه پروژه‌های متعدد دیگری در منطقه 19 در حال اجراست، افزود: امیدواریم بتوانیم در ادامه، سرعت خدمت‌رسانی و توسعه را در مناطق جنوبی نسبت به گذشته بیشتر کنیم. قالیباف با اشاره به پروژه بزرگ قلعه مرغی گفت: امیدواریم در سال90 و اواخر فصل بهار بیش از 50 هکتار از این پروژه را به فضای تفریحی و گردشگری تبدیل کنیم که در مرحله اول بوستانی زیبا به مساحت 50هکتار تا پیش از پایان فصل بهار در این مجموعه گشایش می‌یابد. تحقق این موضوع یکی از مهم‌ترین آرزوهای مردم جنوب شهر بود.

شهردار تهران در ادامه با بیان اینکه مجموعه ورزشی شهید باکری در اختیار تیم تراکتور‌سازی‌ قرار می‌گیرد، گفت: علاوه بر این، 2تیم تهرانی استقلال و پرسپولیس نیز وجود دارند که شهرداری حامی مالی این دو تیم است. قصد داریم 2مجموعه ورزشی در حال ساخت در جنوب شهر را در اختیار این دو تیم بگذاریم که یکی از این مجموعه‌ها ورزشگاه شهید کاظمی است که در مراحل پایانی ساخت قرار دارد. او خاطرنشان کرد: با این اقدام قصد داریم به جنوب شهر توجه بیشتری کرده و با جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی زمینه رشد و تعالی شهروندان را در این مناطق فراهم آوریم.

بهره‌برداری از 2 تقاطع غیرهمسطح

به گزارش همشهری، مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران آغاز کار ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح رسالت - دماوند و رسالت‌- شهید یاسینی را در 6ماه دوم امسال اعلام کرد که ظرف مدت کوتاه 4ماهه این شریان شرقی- غربی آماده بهره‌برداری شد. بنابراین گزارش، یکی از مهم‌ترین تاثیرات این طرح ارتباط نزدیک ترمینال جدید شرق به بزرگراه یاسینی شرق و غرب با احداث 2پل است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران همچنین از عملیات احداث پل‌های ترمینال جدید شرق به بزرگراه شهید یاسینی شرق و غرب به طول تقریبی 700 متر، احداث 750 متر آزاد راه شهید یاسینی (سرخه حصار) از سه راه آزمایش تا جاده آبعلی و احداث 300متر کانال سرخه حصار سخن گفت و ادامه داد: از مزایای تقاطع‌های غیرهمسطح رسالت‌- شهید یاسینی و رسالت - دماوند رفت‌وآمد وسایل نقلیه عبوری با سرعت بهینه و کمترین زمان تاخیر است. حسینی ادامه داد:

یکی دیگر از مزایای این طرح، جذب و هدایت ترافیک منطقه به‌ویژه با تکمیل شبکه معابر بزرگراهی در شرق این تقاطع وامتداد شرقی بزرگراه شهید زین الدین (وفادار)، خارج‌شدن بزرگراه رسالت از بن بست و کاهش بار ترافیک خیابان دماوند و تقاطع‌های پرازدحام در امتداد آن است. معاون فنی و عمرانی شهرداری با اشاره به اینکه پل‌های رسالت - دماوند و رسالت - یاسینی در میان مناطق 4، 8 و 13 قرار دارد، گفت:

بزرگراه شهید شوشتری - محور کمکی بزرگراه بسیج - که بزرگراه مهمی است و مرز شرقی تهران را می‌بندد در کاهش بار ترافیکی بزرگراه بسیج مؤثر است. حسینی با اشاره به اینکه بیش از 6هزار متر مربع سطح عرشه این پل است به تاثیر‌گذاری ترافیکی آن اشاره کرد و گفت: سه راه تهرانپارس از پر ترافیک‌ترین تقاطع‌های شهر است که احداث این پل‌ها کمک بسیاری به کاهش ترافیک آن خواهد کردو به‌ویژه شهروندانی که قصد ادامه مسیر از مسیرهای منتهی به تهرانپارس و بزرگراه شهید دوران را دارند می‌توانند به راحتی و بدون گذر از سه راه پر ترافیک تهرانپارس از بزرگراه رسالت به یاسینی عبور کنند.

کد خبر 128703

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز