رئیس دیوان عدالت اداری گفت: متأسفانه همچنان آمار شکایت از دستگاه‌های دولتی در دیوان عدالت اداری در حال افزایش است

دیوان عدالت

حجت‌الاسلام محمد جعفرمنتظری در گفت‌وگو با مهر در پاسخ به این پرسش که چرا اعلام آمارهای رسیدگی به پرونده‌ها در دیوان عدالت اداری موجب واکنش مسئولان می‌شود؟ گفت: هنوز دیوان عدالت بسیاری از حقایق و ناگفته‌ها را اعلام نکرده است در غیراین‌صورت جنجال زیادی به راه می‌افتاد.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: براساس برنامه باید از سال آینده شعب دیوان عدالت اداری در تمامی مراکز استان‌های کشور ایجاد شود و به احتساب هر دفتر 3نیرو حداقل 100 کارمند مورد نیاز است که از مرحله ایجاد دفاتر استانی تا استخدام کارمندان با کسری بودجه مواجه هستیم. منتظری اظهار داشت: برای صرفه جویی در بیت المال تلاش شده است تا دفاتر و شعب دیوان عدالت در یکی از اتاق‌های دادگستری‌های مراکز استانی ایجاد شده و از تجهیزات و امکانات اداری دادگستری‌ها یا سازمان بازرسی استفاده شود.

وی با بیان اینکه با ایجاد شعب دیوان عدالت اداری در مراکز استان‌ها قطعا آمار شکایات و پرونده‌ها افزایش خواهد یافت، گفت: وظیفه شعب دیوان عدالت اداری در هر استان ارتباطات مردمی و ارجاع شکایات به تهران و ابلاغ احکام است.رئیس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه هم‌اکنون فقط 100قاضی، پرونده‌های موجود در دیوان عدالت اداری را بررسی و قضاوت می‌کنند، افزود: با توجه به حجم پرونده‌های موجود 50 قاضی کم داریم.

منتظری در پاسخ به این پرسش که چرا دیوان عدالت مانند مجتمع قضایی رسیدگی به امور اقتصادی و برخی سازمان‌های قضایی اطلاع رسانی نمی‌کند، گفت: خیلی در قید اطلاع‌رسانی و ایجاد تنش و چالش در جامعه نیستیم ولی اگر لازم باشد اطلاع‌رسانی می‌کنیم. البته تلاش ما این است با تعامل و تفاهم، عمده مشکلات رفع شود زیرا در غیراین‌صورت ادارات و سازمان‌ها تضعیف می‌شود.وی افزود: دیوان عدالت آمادگی خود را در تعامل با سازمان‌های دولتی برای رفع ایرادات و مشکلات اعلام کرده و تعداد زیادی از سازمان‌ها هم آمده‌اند ولی برخی هنوز تعامل خوبی با دیوان برقرار نکرده‌اند.

کد خبر 128561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز