همشهری آنلاین: بیمارستان فوق تخصصی عرفان همزمان با عیدسعید غدیر با حضور رئیس مجلس شورای اسلا‌می در تهران افتتاح شد.

به گزارش ایسنا حدادعادل که در مراسم افتتاح بیمارستان با تبریک عید سعید غدیر گفت: "نامگذاری این بیمارستان به نام عرفان، ما را به یاد امیرالمؤمنین که پیشوای حقیقی عرفان است و خلفای عالم همه‌ نسب به او می‌رسانند، می‌اندازد."

وی با بیان اینکه امروز به نسبت اول انقلاب، نیروی انسانی خوبی در بخش بهداشت و درمان تربیت شده است،گفت: "امروز اینقدر پزشک داریم که می‌توانیم آنها را به کشورهای دیگر بفرستیم؛ از نظر علمی پیشرفتهای خوبی شده، داروهای خوبی کشف و ساخته شده و عمل‌های جراحی بالا، باعث افتخار ماست."

حدادعادل با طرح این سؤال که بیمارستان مطلوب، چه بیمارستانی است؟ گفت: "بیمارستان مطلوب، بیمارستانی است که از نظر سطح دانش پزشکی بالا باشد، از نظر تجهیزات، مجهز باشد؛ از حیث نیروهای کاردان، قوی باشد؛ از نظر برخورد با مردم، بهره‌مند از برخورد انسانی باشد؛ اخلاق در آنجا حاکم باشد؛ از نظر مالی و اقتصادی، انصاف داشته باشد و رعایت حال مردم را بکند و از لحاظ معنوی و اخلاقی و انسانی، متناسب با فرهنگ اسلامی ما باشد."

وی در ادامه با اعلام مراتب تشکرمجلس شورای اسلامی از موسسین بیمارستان گفت: " یک جهت خوب کار شما این است که متکی به بودجه‌ی دولت نبودید، این مسیر درست توسعه‌ی ماست. نظام ما بنا دارد که توسعه‌ی کشور را به دست خود مردم انجام دهد. چه در بحث پزشکی و چه در سایر بخش‌ها. سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی نیز راه را این‌طور نشان می‌دهد."

او افزود: "امروز با این همه پزشکان خوب باید هم نیاز ملت خود و هم نیاز کشورهای اطراف را برآورده کنیم. اگر ما بیمارستان‌های مجهز با برخورد منطقی و روی اصول علمی داشته باشیم، خیلی از کشورهای خلیج فارس برای درمان به ایران می‌آیند."

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین اظهار داشت: "در مجلس یکی از کارهایی که دنبال می‌کنیم این است که راه را برای جذب بیمار خارجی باز کنیم. این موضوعی است که شخصا آن را پی‌گیری می‌کنم و تا حالا جلساتی با مسوولین وزارت بهداشت، اعضای کمیسیون بهداشت مجلس و پزشکان مجلس داشته‌ایم که چه‌کار کنیم که یک بیمارستان با سرمایه‌ی سنگین، قسمتی از مخارج خود را از راه بیمار خارجی تامین کند."

همچنین به گزارش ایرنا  حداد عادل پس از مراسم افتتاح از بخش های مختلف این بیمارستان که دارای 208 تخت است بازدید کرد.

غلا‌م رضا فنایی، رئیس هیئت مدیره بیمارستان عرفان درباره ویژگی‌های آن گفت: "این بیمارستان خصوصی و  دارای بخش‌های فوق تخصصی ارولوژی، جراحی، گوارش، ارتوپدی، زنان، چشم، اعصاب و روان، داخلی، قلب، جراحی مغز و اعصاب، نورولوژی‌، غدد، پوست، اطفال، جراحی پلا‌ستیک، دندانپزشکی، فیزیوتراپی و دیالیز است."

فنایی با اشاره به اتاق های عمل 14 گانه فوق تخصصی این بیمارستان افزود: "این بیمارستان 400 پزشک تخصصی و فوق تخصصی دارد و تعرفه های آن براساس بیمه‌های مکمل است و با بیمه‌های بانک‌ها، سازمان ها و شرکت های بزرگ دولتی و صنعتی طرف قرارداد است."

وی با اشاره به اینکه 200 پزشک سهامدار این بیمارستان هستند گفت: "هزینه ساخت این بیمارستان 30 میلیارد تومان بوده است."

کد خبر 12842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز