همشهری آنلاین: اعضای شرکت‌کننده در سومین مجلس کارگری با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی دیدار و نماز ظهر و عصر را به امامت ایشان اقامه کردند.

  به گزارش ایلنا ، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار نیروی کارگری را ستون فقرات هر جامعه‌ای عنوان کرد و گفت: کارگران همواره در مقاطع مبارزات قبل از انقلاب، دوران جنگ و سازندگی پشتیبان نظام جمهوری اسلامی بودند و هیچ‌گاه به غیر از حق خود خواسته‌ای دیگر نداشتند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها، تأکید کرد: اجرای این طرح برای کشور اجتناب‌ناپذیر بود، ولی مسئولین باید تلاش کنند تا در مسیر اجرا شغل و همچنین حقوق کارگران و کارمندان و مزدبگیران با آسیب مواجه نشود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: باید مراقب بود که کارخانه‌ها برای پرداخت هزینه‌های خود با مشکل روبرو نشوند و در این مسیر با تعطیلی، تعدیل نیروی کار و یا عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران درصد جبران برآیند تا تبعات آن برای قشر کارگر مشکل‌آفرین شود ایشان ابتکار تأسیس مجلس کارگری را مثبت ارزیابی کرد و گفت: امیدوارم این‌گونه تشکل‌ها بتوانند در جهت احقاق حقوق کارگران گام‌های مهم بردارند. در ابتدای این دیدار علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر با ارائه گزارشی، روند تشکیل مجلس کارگری، دلایل و اهداف شکل‌گیری آن را تشریح کرد.

کد خبر 128378
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز