گروه شهری: بخش درآمدی بودجه سال 1390 شهرداری تهران به تصویب رسید.

مترو

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، دیروز لایحه بودجه سال آینده شهرداری تهران در حضور محمد باقر قالیباف شهردار تهران و نیز مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران که به‌دلیل بیماری قلبی یک ماه در جلسات شورا حضور نداشت، مورد بررسی قرارگرفت. در این جلسه بخش درآمدی شهرداری پس از بحث و بررسی به تصویب اعضای شورای شهر رسید. بر اساس این مصوبه مجموع درآمدهای نقدی و غیرنقدی شهرداری در سال آینده، 7 هزار و 474 میلیارد تومان به تصویب رسید.

اعضای شورای شهر در این مصوبه به اجرای قانون هدفمند‌سازی‌ یارانه‌ها و لزوم پرداخت یارانه توسط دولت به شهرداری اشاره و تاکید کردند: اعتبار مصوب بودجه شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه در سال 1390 به میزان 2 هزار و 430 میلیارد ریال است که سهم هر یک (دولت و شهرداری) معادل یک سوم از قیمت تمام شده بلیت مترو به مبلغ 810‌میلیارد ریال است. اعضای شورای شهر تهران در این مصوبه بر عدم‌افزایش قیمت بلیت مترو در 3‌ماهه چهارم سال 89 تاکید و اعلام کردند که قیمت بلیت مترو از آغاز اردیبهشت ماه سال 1390 معادل قیمت تمام شده محاسبه خواهد شد. براساس این مصوبه نرخ بلیت‌های تک سفره 975 تومان، 2سفره 1725 تومان، بلیت‌های اعتباری مدت دار 180 روزه 81 هزار تومان و یکساله 123 هزار تومان تعیین شده است.

بنا بر مصوبه شورای شهر همچنین در سفرهایی که از کارت اعتباری مبلغ دار به جای بلیت اعتباری استفاده شود تخفیف‌هایی لحاظ خواهد شد، بر این اساس در سفرهای با مسافت بین صفر تا 10 کیلومتر 68 درصد تخفیف نسبت به بلیت‌های تک سفره اعمال شده و333 تومان به فروش می‌رسد، در سفرهای بین 10 تا 20 کیلومتر با 67 درصد تخفیف 351 تومان، بین 20 تا 30 کیلومتر با 61 درصد تخفیف 408 تومان، بین 30 تا 40 کیلومتر با 58 درصد تخفیف 444 تومان، بین 40 تا 50 کیلومتر با 50 درصد تخفیف 525 تومان و برای مسافت‌های بیش از 50 کیلومتر با 44 درصد تخفیف 585 تومان محاسبه خواهد شد.

در ادامه این مصوبه همچنین تاکیدشد، چنانچه سهم دولت و شهرداری هر کدام معادل یک سوم از قیمت تمام شده بلیت مترو پرداخت شود شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه موظف است در تمامی ماه‌های سال 1390 بلیت مترو را به مبلغ یک سوم نرخ‌های اعلام شده بفروشد. همچنین شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه موظف شده است که تا روز 31 خرداد ماه سال 1390 بلیت را به قیمت یک سوم نرخ اعلام شده بفروشد که درصورت عدم‌تخصیص و پرداخت ماهانه یارانه بلیت مترو توسط دولت و شهرداری تهران، این شرکت می‌تواند نسبت به افزایش قیمت بلیت براساس نرخ اعلام شده اقدام کند.

مخالفت معاون استاندار تهران با افزایش قیمت بلیت مترو

از سوی دیگر، معاون امور عمرانی استانداری تهران در واکنش به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر افزایش کرایه مترو از ابتدای تابستان سال آینده به 9750 ریال، به ایلنا گفت: افزایش کرایه مترو به هیچ وجه در فرمانداری تهران تایید نمی‌شود و قابل اجرا نیست. این سخنان معاون استاندار تهران در حالی عنوان شده است که دولت تا‌کنون به تکالیف قانونی خود مبنی بر پرداخت یارانه بلیت مترو و اعتبارات عمرانی مترو عمل نکرده و با وجود افزایش نیافتن قیمت بلیت مترو و اتوبوس پس از هدفمندی یارانه‌ها، هنوز کمکی از ناحیه منابع درآمدی هدفمندسازی یارانه‌ها به شهرداری‌ نکرده است.

کد خبر 128180

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز