چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۹:۳۲
۰ نفر

گروه اقتصادی: تازه‌ترین اظهارات رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت کشور حاکی از آن است که مردم نباید منتظر افزایش سهمیه بنزین در سال آینده باشند.

به گزارش همشهری، محمد رویانیان که 2روز پیش اظهاراتش به‌دلیل اعلام ضمنی تخصیص سهمیه بنزین نوروزی در رسانه‌ها برجسته شد، با رد شایعات تغییر سهمیه و قیمت بنزین در سال آینده، گفت: سهمیه‌بندی و قیمت‌های کنونی به روال فعلی در سال آینده ادامه می‌یابد.

به گزارش ایرنا، وی همچنین اعلام کرد: در پی اجرایی شدن سامانه عرضه هوشمند گازوئیل، سهمیه‌بندی آن حذف می‌شود. رویانیان ادامه داد: این سامانه که از ابتدای سال آینده اجرایی خواهد شد، براساس عملکرد خودروهای سنگین به ارائه گازوئیل در جایگاه‌ها خواهد پرداخت. وی در تشریح نحوه عملکرد این سیستم افزود: سامانه هوشمند عرضه گازوئیل به‌گونه‌ای طراحی شده است که با ورود کامیون یا خودروهای گازوئیل سوز به جایگاه، به‌صورت هوشمند اطلاعات آن اخذ شده و ناظر عرضه سوخت، تشخیص خواهد داد که کامیون وارد شده به چه میزان سوخت نیاز دارد.

رویانیان در عین حال گفت: سهمیه موجود در بخش خودروهای دیزلی و گازوئیلی ادامه دارد و در 15روز ابتدای بهمن ماه، عملکرد خودروهای دیزلی احصاشده و به‌زودی برای بهبود وضع این خودروها اقداماتی خواهیم داشت. رویانیان در مورد تاکسی‌های مصرف‌کننده سی‌ان‌جی در شهر تهران، گفت: برای این دسته از تاکسی‌ها، اقدامات حمایتی در دستور کار قرار گرفته است اما بنا نداریم که قیمت سی‌ان‌جی را پایین بیاوریم.

کد خبر 127871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز