چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به طرح تغییر ساختار نظام آموزشی کشور به‌صورت 6، 3، 3 گفت:

آموزش و دانش آموزان

پس از اجرایی شدن تغییر ساختار، پیش‌دانشگاهی طی 2 تا 3 سال حذف می‌شود و دوره آموزش اجباری نیز از 8 سال، به 9 سال افزایش می‌یابد.حمید‌رضا حاجی‌بابایی با اشاره به طرح تغییر ساختار نظام آموزش و پرورش به‌صورت 6، 3، 3 (6 سال ابتدایی، 2 مقطع سه ساله دبیرستان) تصریح کرد: نظام 6، 3، 3 تنها پوسته‌ای از تحول بنیادین در آموزش و پرورش است. وی ادامه داد: براساس تعاریف جدید، یکی از پایه‌های 12‌گانه دوران تحصیل با عنوان «پیش‌دانشگاهی» حذف می‌شود چرا که پیش‌دانشگاهی برای تسهیل ورود به دانشگاه بوده اما در حال حاضر اصل کنکور در حال حذف شدن است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیش‌دانشگاهی طی 2 تا 3سال آینده از بین می‌رود، گفت: در سال67، شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به این جمع‌بندی رسیده است که دوره ابتدایی باید به‌صورت 6‌ساله باشد؛ با این طرح، دوره آموزش اجباری از 8‌سال (5سال ابتدایی و 3سال راهنمایی) به 9‌سال (6 سال ابتدایی و 3‌سال راهنمایی) افزایش می‌یابد که پایه علمی کشور را یک درجه بالا می‌برد.
حاجی‌بابایی با اشاره به راه‌اندازی سامانه احراز هویت تحصیلی دانش‌آموزان «ساهت» خاطرنشان کرد: بر این اساس، مدرک تحصیلی و 10‌نمره دانش‌آموزانی که از سال84 به بعد و قبل از آن، دیپلم گرفته‌اند، در این سامانه درج می‌شود.

کد خبر 127842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز