مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: 22 نقاشی دیواری به مناسبت دهه فجر درپی تفاهم‌نامه بنیاد شهید و سازمان زیباسازی، برای اجرا در تهران به تصویب رسید.

نقاشی دیواری

به گزارش مهر،غلامعلی طاهری نقاش، مشاور هنری مرکز هنرهای تجسمی و از اعضای شورای هنری بنیاد شهید و امور مستضعفان در مورد تصویب 22 نقاشی دیواری در تهران گفت: بنیاد شهید و سازمان زیباسازی به عنوان متولیان نقاشی دیواری هفته گذشته جلسه مشترک برگزار کردند و در این زمینه به رایزنی و گفتگو پرداختند.

وی در مورد جزئیات این جلسه اظهار کرد: من به عنوان یکی از اعضای شورای هنری بنیاد شهید در این نشست حضور داشتم. هر دو نهاد به توافق رسیدند تا کارهای مشترکی انجام دهند و به همین دلیل توافقنامه‌ای امضا شد که درپی آن 22 طرح برای اجرای روی دیوارهای تهران برگزیده شد.

طاهری در مورد این طرح‌ها عنوان کرد: نقاشی‌های دیواری به تصویب رسیده با مضامین ایثار، شهادت، پیروزی و ... هستند که قرار است به سفارش بنیاد شهید و هنرمندان برجسته کشور اجرا شوند.

وی افزود: در همین جلسه از سوی بنیاد شهید پیشنهاد کردیم که آثار نقاشی دیواری به صورت یکپارچه و متمرکز اجرا شوند و اگر طرحی از طرف هنرمندی به تصویب رسید، اجرا و نظارت اجرا هم با خود همان هنرمند باشد.

طاهری همچنین اظهار امیدواری کرد که این اقدام می‌تواند به مرور از بهم ریختگی و نابسامانی نقاشی‌های دیواری در آینده جلوگیری کند تا طرح‌هایی که توسط هنرمندان برجسته ارائه می‌شوند، برای اجرا به دست افراد غیرحرفه‌ای سپرده نشود.

 

 

کد خبر 127803

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز