همشهری آنلاین: هنرمندان نخستین سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی «از پرسپولیس تا خلیج فارس» امروز- 24 بهمن‌ماه- راهی بندرعباس و سپس به قشم اعزام می‌شوند.

سمپوزیوم

به گزارش ایسنا، هنرمندان این سمپوزیوم که شامل 9 هنرمند خارجی از 6 کشور جهان و 9 هنرمند ایرانی هستند، 21 بهمن ماه به شیراز سفر کرده تا از پرسپولیس و دیگر بناها و معماری های سنتی و مدرن شیراز دیدن کنند و سپس آنان را به تصویر بکشند.

این در حالی است که هنرمندان این سمپوزیوم امروز- 24 بهمن‌ماه - راهی بندرعباس و قشم می‌شوند و قرار است طی 9 روز اقامت خود در قشم همه روزه از ساعت 9 تا 18 نقاشی‌های خود را بر اساس آنچه در سفر شیراز و در بازدید از آثار تاریخی همچون پرسپولیس و ... در ذهنشان مانده ترسیم کنند.

در این سفر 9 روزه، برنامه‌های جنبی متنوعی نیز برای این هنرمندان تدارک دیده شده که اجرای موسیقی، بازدید از جنگل‌های حرا و کارگاه لنج سازی، بازدید از جزایر هرمز و هنگام و ... از جمله آن برنامه‌ها است.

نمایشگاه آثار طراحی شده در این سمپوزیوم 3 اسفند ماه در نگارخانه زنده یاد کورش گرمساری در معرض دید اهالی این منطقه قرار می‌گیرد و از 5 اسفند ماه نیز به مدت 3 روز در تالار وحدت تهران دایر است.

نخستین سمپوزیوم بین‌المللی نقاشی «از پرسپولیس تا خلیج فارس» به همت بنیاد رودکی از 21 بهمن تا 7 اسفند ماه برگزار می‌شود.

 

کد خبر 128110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز