همشهری‌آنلاین: یک شرکت تولیدکننده سخت افزارهای باغبانی آپارتمانی آسان و بدون خاک دستگاهی را عرضه کرده است که ظاهری شبیه به پنگوئن دارد و می تواند بدون نیاز به خاک هر نوع گیاه آپارتمانی را پرورش دهد.

به گزارش مهر، پرورش گیاهان آپارتمانی بسیار زیبا و مفید است اما نگهداری از آنها نیازمند صرف وقت و مراقبت بالایی است. به طوریکه تغییر فاکتورهای محیطی مثل نور، دما، رطوبت و کیفیت خاک می‌تواند موجب مرگ این گیاهان شود.

اکنون شرکت بین‌المللی AeroGarden تولید کننده دستگاه‌های گلکاری و باغبانی آسان و بدون خاک محصول جدیدی را عرضه کرده است که به صورت خودکار نور، دما و رطوبت گیاه را تنظیم می‌کند.

این دستگاه که AeroGarden 3 - Penguin نام دارد سخت افزاری در ابعاد یک ماشین قهوه جوش برقی است که ظاهری شبیه به پنگوئن دارد.

AeroGarden 3 - Penguin

این پنگوئن باغبان می تواند در بالکن، حیاط خانه و داخل آپارتمان گذاشته شود و بدون سختی گیاهان زیبایی را پرورش دهد.

این پنگوئن از دو قسمت بالایی و پایینی تشکیل شده است. قسمت پایینی دارای یک سطح منفذدار است که پیاز گل‌ها و گیاهان در درون این منافذ قرار می‌گیرد و این دستگاه می‌تواند بدون نیاز به گلدان و یا باغچه به روش ایرو پونیک (رشد گیاه در هوا) این پیازها را پرورش دهد.

در حالی که کاربر این دستگاه باید مواد غذایی شامل کودها و آب را مستقیما بر روی ریشه‌ها بریزد پنگوئن باغبان دارای یک سیستم نور ال. ای. دی است که شرایط دما و نور ایده آل گیاه را تامین می کند.

براساس گزارش 7 گجت، این دستگاه کاملا خودکار است و می‌تواند زمان آب دادن به گیاه و یا قرار دادن پیازهای جدید را به کاربر یادآوری کند. این دستگاه مستقیما بر روی سایت این شرکت به قیمت 70 دلار عرضه می‌شود.

کد خبر 127464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز