گروه سیاسی: رسانه‌های پرمخاطب جهان، سخنان مقام معظم رهبری در نماز جمعه دیروز تهران را به‌طور گسترده بازتاب دادند.

رویترز در این رابطه نوشت: آیت‌الله خامنه‌ای بیداری اسلامی در جهان عرب را ستود و به نمایندگی از مردم و دولت ایران به ملت‌های مصر و تونس تبریک گفت.خبرگزاری فرانسه نیز پس از پایان اقامه نماز جمعه تهران در خبری فوری نوشت: رهبر جمهوری اسلامی ایران، تشکیل نظام اسلامی در مصر را خواستار شد. این خبرگزاری همچنین به پخش خطبه‌های نماز جمعه به زبان عربی برای مردم مصر از سوی ولی امر مسلمین جهان اشاره کرد. آسوشیتدپرس نیز در خبری کوتاه، بخش‌هایی از سخنان رهبر انقلاب اسلامی را منتشر و به نقل از ایشان اعلام کرد که قیام مردمی مصر و تونس نشانه‌ای از بیداری اسلامی در منطقه است.

پایگاه اینترنتی شبکه المنار لبنان نیز به‌طور مستقیم و در بخش‌های پشت‌سر‌هم خطبه‌های نماز جمعه تهران را پخش می‌کرد. المنار خبرهای خود را با تیترهایی اینچنین منتشر کرد: پژواک صدای ملت ایران، امروز در شمال آفریقا و دیگر مناطق جهان اسلام شنیده می‌شود؛ وقایع مصر و تونس، بسیار مهم و بیانگر یک زلزله واقعی است. المنار همچنین هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران به آمریکا و غرب نسبت به تغییر مهره‌ها و مزدوران دست نشانده را به‌عنوان یکی دیگر از تیترهای خود قرار داد.

شبکه‌های تلویزیونی عرب زبان نیز در خبرهایی فوری بخش‌هایی از سخنان مقام معظم رهبری را به‌صورت زیرنویس پخش می‌کردند. شبکه تلویزیونی العربیه پس از آغاز خطبه‌های نماز جمعه تهران در خبری فوری نوشت که آیت‌الله خامنه‌ای، تظاهرات مصر و تونس را تایید کرد. شبکه تلویزیونی الجزیره نیز که طی روزهای اخیر، تمامی توجه خود را معطوف پوشش تحولات مصر کرده است در خبری فوری اعلام کرد که رهبر انقلاب اسلامی ایران قیام مردمی مصر را نشانه‌ای از بیداری اسلامی دانست.

کد خبر 127321

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز