مشاور معاون نیروی انسانی و جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام شرایط استفاده از معافیت سربازان متاهل دارای همسر معلول، اظهار کرد: معافیت به افرادی که همسرشان پیش از ازدواج دارای معلولیت باشد، تعلق نمی‌گیرد.

معلولان

سردار موسی کمالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره معافیت سربازان متاهل که دارای همسر معلول هستند، تاکید کرد: افرادی که پس از ازدواج همسرشان دچار معلولیت شده باشد، از خدمت سربازی معاف می‌شوند اما این معافیت به افرادی که همسرشان پیش از ازدواج دارای معلولیت باشد، تعلق نمی‌گیرد؛ چون ممکن است افرادی از این طریق سوءاستفاده کنند.

وی افزود: در خانواده‌ای که پدر یا مادر معلول وجود داشته باشد، یکی از فرزندان معاف می‌شود.به گفته مشاور معاون نیروی انسانی و جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، اگر در خانواده‌ای 2فرزند (خواهر یا برادر) معلول باشند، یکی از پسران خانواده‌ از خدمت سربازی معاف می‌شود.

سردار کمالی در خاتمه تصریح کرد: هر نوع معلولیتی برای استفاده از معافیت مد نظر نیست، بلکه میزان معلولیت در یک دستورالعمل به سازمان بهزیستی اعلام شده است و وضعیت افراد با توجه به این دستورالعمل تطبیق داده می‌شود.

کد خبر 127298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز