همشهری آنلاین: متن کامل شماره 61 فصلنامه تخصصی علوم ارتباطات "رسانه"، ویژه‌نامه آموزش روزنامه‌نگاری، در سایت دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها معاون سردبیر فصلنامه رسانه با اعلام این خبر افزود: نظر به استقبال فراوان کاربران اینترنتی از درج متن کامل مطالب نخستین ویژه‌نامه آموزشی فصلنامه رسانه (سال1373) روی وب‌سایت رسانه، بر آن شدیم تا با انتشار متن کامل دومین ویژه‌نامه آموزشی رسانه (سال 1384) در این وب‌سایت منابع نوشتاری و آموزشی جدید و گسترده‌تری را در اختیار دانشجویان، روزنامه نگاران و علاقه‌مندان این رشته قرار دهیم.

سید محمد مهدیزاده گفت: در عصر حاضر تلاش در دستیابی به دانش نوین روزنامه‌نگاری و حرفه‌ای شدن ضرورتی انکارناپذیر است. روزنامه‌نگار برای رسیدن به الگوهای استاندارد و پذیرفته شده در سطح جهانی ناگزیر است با بهره‌جویی از فنون علم ارتباطات و روزنامه‌نگاری خود را با شرایط و تحولات عرصه ارتباطات منطبق سازد.

از سوی دیگر باید توجه داشته باشیم که آموزش مفاهیم و تکنیک‌ها در رسانه‌های سنتی و مدرن، امکانات ویژه‌ای می‌طلبد تا شاغلان این رشته در سطح قابل قبولی کارایی داشته باشند.

وی در توضیحات بیشتری بیان داشت: در این راستا تلاش‌هایی صورت گرفته که می توان از تولید و انتشار لوح‌های فشرده آموزش روزنامه‌نگاری با استفاده از برنامه‌های نرم‌افزاری جدید نام برد. به نظر می رسد که این تولیدات شرایطی را فراهم آورده تا علاقه‌مندان بتوانند به ‌سهولت به منابع آموزشی مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.

دکتر مهدی زاده همچنین اعلام کرد: پس از انتشار نخستین ویژه‌نامه، اکنون دومین ویژه‌نامه آموزشی در دسترس عموم قرار گرفته تا دانشجویان با مطالعه و بررسی آثار محققان و نویسندگان برجسته این رشته، شاهد فصول تازه‌ای از نوآوری‌های مفاهیم و الگوهای تحول‌یافته در این رشته باشند.

معاون سردبیر رسانه در پایان گفت: در آینده‌ای نزدیک شماره‌های دیگر فصلنامه رسانه در وب‌سایت دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.

کد خبر 12717

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز