همشهری آنلاین: ثبت‌نام سی‌وپنجمین دوره آموزش کوتاه‌مدت روزنامه‌نگاری و گرافیک مطبوعاتی از شنبه 16 دی‌ماه 85 در دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها آغاز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها، دکتر گیتا علی‌آبادی با اعلام این خبر افزود: در سی‌وپنجمین دوره آموزشی، کلاس‌ها در دو نیمسال تحصیلی به مدت 16 هفته و در قالب 10 واحد دانشگاهی ارائه می‌شوند.

معاون آموزشی دفتر توسعه رسانه ها بیان داشت: پذیرش نهایی داوطلبان بر اساس اولویت میزان تحصیلات، نوع رشته تحصیلی، سوابق شغلی، ارائه معرفی‌نامه، نمونه کار مطبوعاتی و موفقیت در مصاحبه حضوری است .

درس شیوه نگارش فارسی در مطبوعات نیز به‌عنوان پیش‌نیاز ارائه خواهد شد که قبولی در آن برای گذراندن واحدهای درسی دیگر ،اجباری است؛لیکن در معدل نمرات تأثیر ندارد.
دکتر علی آبادی خاطرنشان کرد: شهریه هر رشته 000/600 ریال(60 هزار تومان) در نظر گرفته شده است. شاغلان در تحریریه مطبوعات با ارائه معرفی‌نامه و کارت خبرنگاری معتبر از مؤسسه ذیربط می‌توانند از 25% تخفیف ویژه برخوردار شوند.

ارائه معرفی‌نامه و نمونه کار برای داوطلبان شاغل در مؤسسات مطبوعاتی، روابط عمومی‌ها، مراکز خبری، تبلیغاتی ،چاپ و نشر الزامی است.

وی گفت: مدارک مورد نیاز برای ثبت نام شامل؛ کارت شناسایی عکس‌دار و فتوکپی آخرین مدرک تحصیلی است. تحصیلات لازم برای شرکت در رشته گرافیک مطبوعاتی برای شاغلان در مطبوعات، روابط عمومی‌ها و دفاتر تبلیغاتی حداقل پایان دوره پیش‌دانشگاهی تمام رشته‌هاست و برای داوطلبان آزاد، لیسانس یا دانشجوی دوره کارشناسی.

مدارک مورد نیاز ثبت نام در رشته روزنامه‌نگاری نیز برای شاغلان در مطبوعات و روابط عمومی‌ها، حداقل دیپلم قدیم یا پایان دوره پیش‌دانشگاهی پیش‌بینی شده و داوطلبان آزاد نیز ضروری است لیسانس یا دانشجوی دوره کارشناسی باشند. علاوه‌بر این حداکثر سن برای داوطلبان آزاد هر رشته 45 سال در نظر گرفته شده است.

دکتر علی‌آبادی در پایان اعلام کرد: به داوطلبانی که دوره را با موفقیت طی کنند، گواهی معتبر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا خواهد شد.

داوطلبان و علاقه‌مندان به شرکت در این دوره می‌توانند با در دست داشتن مدارک لازم، حداکثر تا تاریخ 27/10/85 از ساعت 9 الی 14 برای ثبت نام به واحد آموزش دفتر مطالعات و توسعه رسانه‌ها مراجعه کنند.

کد خبر 12674

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز