گروه حوادث: کلاهبردار حرفه‌ای که با معرفی خود به عنوان مدیر ارشد شهرداری تهران قصد داشت کیوسک‌های مطبوعاتی را با اسناد جعلی به فروش برساند در یک قرار صوری با مأموران حراست شهرداری به دام افتاد.

این مرد متهم است که با جعل عنوان و امضای مدیران ارشد شهرداری تاکنون میلیون‌ها تومان از مردم کلاهبرداری کرده است.

مدتی پیش در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر فعالیت یک مجرم حرفه‌ای که با معرفی خود به عنوان مدیر ارشد شهرداری تهران دست به کلاهبرداری از مردم می‌زند، تحقیقات ماموران حراست شهرداری برای شناسایی این مرد آغاز شد.

ماموران با بررسی این گزارش‌ها دریافتند یک مرد 40 ساله که خود را مهندس «زمانیان» یا مهندس «معیری» معرفی می‌کند با جعل امضای مدیرکل دفتر شهردار و جعل پایان کار شهرداری و یا به بهانه فروش کیوسک‌های مطبوعاتی  اقدام به فریب مردم کرده و از آنها مبالغ هنگفتی به عنوان رشوه دریافت می‌کند.

با به‌دست آمدن این اطلاعات ماموران تمامی مکان‌هایی را که احتمال می‌رفت این مرد در آنجا رفت و آمد داشته باشد، زیر نظر گرفتند و موفق شدند با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده، وی را شناسایی کنند.

از آنجا که احتمال می‌رفت ماموران حراست با یک مجرم حرفه‌ای روبه‌رو باشند، با طرح نقشه‌ای حساب شده تصمیم گرفتند در نقش خریدار کیوسک‌های مطبوعاتی ظاهر شده و به این ترتیب مرد کلاهبردار را به دام بیندازند.

به این ترتیب در حالی که ماموران با مرد کلاهبردار وارد معامله شده بودند، ماجرا به بازپرس دادسرای کارکنان دولت و پلیس اطلاع داده شد و با صدور دستور قاضی، این مرد هنگام ارائه اسناد جعلی و فروش کیوسک‌های مطبوعاتی به دام افتاد.

متهم به نام عباس در بازجویی‌های انجام شده گفت: از مدتی پیش با معرفی خودم به عنوان مدیر ارشد شهرداری و این ادعا که می‌توانم برای ساختمان‌ها برگه پایان کار شهرداری تهیه کنم، اقدام به فریب مسئول یک بنگاه معاملات ملکی کردم تا بتوانم از طریق او نقشه‌هایم را به اجرا درآورم.

وی ادامه داد: مالک بنگاه مرا به کسانی که قصد دریافت برگه پایان کار شهرداری داشتند معرفی می‌کرد و من با استفاده از برگه‌های جعلی از آنان کلاهبرداری می‌کردم.

مدتی بعد نیز وانمود کردم که فروش کیوسک‌های مطبوعاتی شهرداری به من واگذار شده و تصمیم گرفتم با استفاده از اسناد جعلی این کیوسک‌ها را به فروش برسانم که در دام پلیس افتادم.

حراست شهرداری تهران با بیان این خبر از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک و هرگونه تخلف و دریافت رشوه موضوع را با شماره تلفن 55638848 و یا از طریق پست الکترونیکی info@herasat.tehran.ir به ستاد خبری حراست شهرداری تهران اطلاع دهند.

کد خبر 12715

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز