گروه حوادث: قاتل 2 افسر پلیس که با حفر تونل 18 متری به همراه دو متهم دیگر از زندان رجایی‌شهر کرج فرار کرده بود، بار دیگر در زندان رجایی‌شهر شناسایی شد.

24خرداد ماه سال گذشته 3 متهم خطرناک با حفر تونلی 18متری موفق شدند از زندان رجایی شهر کرج فرارکنند، با گزارش خبر فرار این متهمان که به دلیل قتل و سرقت مسلحانه به اعدام و حبس‌های سنگین محکوم شده بودند، دستور ویژه ای از سوی دادستان برای دستگیری آنان صادر شد.

این در حالی بود که یکی از متهمان به نام علی اشرف - پ که به اتهام سرقت‌های مسلحانه به اعدام و سپس با یک درجه تخفیف به 30 سال حبس محکوم شده بود، پس از فرار از زندان با شاکیان و افسران پلیس و مقامات قضایی تماس گرفته و آنها را به مرگ تهدید کرده بود. این متهم فراری که به دلیل تهدیدهای خود در گمانه‌زنی‌های اولیه به عنوان یکی از مظنونان ترور قاضی مقدس مطرح شده بود، بیستم اردیبهشت‌ماه دستگیر شد، اما بعداً از اتهام ترور تبرئه شد. کارآگاهان پلیس بعد از دستگیری علی اشرف جستجوی خود را برای دستگیری 2 متهم فراری دیگر ادامه دادند تا اینکه هفته قبل ردیابی‌های پلیسی نتیجه داد و دومین جنایتکار فراری به نام اردشیر - ک که به اتهام به شهادت رساندن مسئول مبارزه با موادمخدر رباط کریم و یک افسر پلیس به 2 بار اعدام محکوم شده بود در زندان رجایی شهر شناسایی شد.

سرهنگ داوود سلطانی معاونت اداره آگاهی پایتخت روز گذشته با تأیید این خبر گفت: در حالی که کنترل تمامی مخفیگاه‌ها و پاتوق‌های احتمالی اردشیر برای دستگیری او بی‌نتیجه مانده بود، کارآگاهان پلیس با بررسی مدارک شناسایی تمامی متهمان بازداشت شده کشور، به متهمی برخوردند که چهره‌ای شبیه اردشیر داشت ولی با هویت «محمود خزایی» به اتهام حمل 4 گرم هرویین بازداشت شده و به زندان رجایی‌شهر انتقال یافته بود. به این ترتیب تیمی از مأموران به زندان رجایی‌شهر رفتند و در آنجا بود که اردشیر شناسایی شده و جستجو برای بازگرداندن دومین زندانی فراری از تونل 18متری نیز به سرانجام رسید.

کد خبر 12474

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز