شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۱۵:۴۲
۰ نفر

گروه سلامت: معمولاً افراد مسن دچار آن می‌شوند، پس ممکن است مجبور باشند چند تا قرص دیگر را هم همزمان بخورند، حافظه‌شان هم ممکن است کمی مشکل داشته باشد. پس بهتر است شکل داروی ضدپارکینسون را عوض کرد.

همه اینها دلایلی بود که باعث شود محققان یک شرکت دارویی به فکر بیفتند به جای قرص‌های معمول، از برچسب‌های دارویی استفاده کنند و آن را روی گروهی از بیماران داوطلب درمان‌های جدید امتحان کنند.

این برچسب‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که کمبود آنها در دستگاه عصبی انسان، باعث بروز علائم بیماری حرکتی پارکینسون می‌شود. با استفاده از این برچسب‌ها، مواد شیمیایی به تدریج آزاد می‌شود و جذب بدن بیمار می‌شود. به این ترتیب دیگر نیازی نیست که او مجبور باشد هر چند ساعت یک بار دارو مصرف کند.

خبرگزاری رویترز کار این محققان را چنین گزارش می‌دهد که آنها 277 بیمار را در آمریکا و کانادا انتخاب کردند. افرادی که در مراحل اولیه بیماری پارکینسون بودند. این بیماران 6 ماه از برچسب پوستی جدید استفاده کردند.

نتیجه، که در نشریه پزشکی «نورولوژی» چاپ شده، رضایت بخش بود. بررسی بیماران بعد از این دوره شش ماهه نشان داد علائم آنها در این مدت اندکی بهتر شده است. در حالی که علائم بیمارانی که در وضعیت مشابه بودند و فقط به جای دارو، به آنها «دارونما» داده شده بود، در این شش ماه بدتر شده بود.

کد خبر 12700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز