شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: گروهی از دانشمندان انگلیسی نوعی بنزین مصنوعی ارزان را اختراع کردند که قیمت آن تنها می‌تواند 90 پنس برای هر گالون باشد

بنزین جدید هیدروژنی

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت سلا انرژی، این سوخت برپایه هیدروژن را که هیچ نوع گاز گلخانه ای تولید نمی‌کند، ارائه کرده است.

این بنزین مصنوعی که تنها 19 پنس برای هر لیتر (90 پنس برای هر گالون) قیمت دارد، می‌تواند به کشورها در کاهش دی اکسید کربن در اتمسفر کمک کند.

انتظار می‌رود که این بنزین ظرف 3 سال آینده وارد بازار شود. به گفته این دانشمندان، این سوخت برپایه هیدروژن می‌تواند با موتورهای موجود خودروها کار کرده و به علاوه در هزینه سوخت‌های فعلی صرفه جویی کند.

استفان بینیگتون، مدیر علمی شرکت سلا انرژی در این خصوص توضیح داد: "هیدروژن سوخت مطلوبی است. این سوخت در هر واحد وزن سه برابر انرژی بیشتری نسبت به نفت تولید می‌کند و زمانی که می‌سوزد تنها آب تولید می‌کند. ماده‌ای که ما تولید کردیم از پتانسیل بالایی برای به حرکت درآوردن خودروها، هواپیماها و سایر وسایل نقلیه‌ای که درحال حاضر از هیدروکربن‌ها استفاده می‌کنند برخوردار است."

این سوخت برپایه کشف گروهی از دانشمندان کالج لندن و دانشگاه آکسفورد استوار شده است.

این دانشمندان راهی را یافتند که می‌تواند هیدروژن متراکم را در گویچه‌های کوچکی بسته بندی کند. این گویچه‌ها می‌توانند همانند یک مایع به داخل مخزن سوخت خودرو پمپ شوند.

کد خبر 126882
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز