شنبه ۱۶ دی ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۵
۰ نفر

مصطفی شوقی: محسن صفایی فراهانی، یک بار دیگر نیز به ساختمان سفید خیابان سئول رفته بود؛ برای استعفا.

این بار اما بازگشت او به مرکز مدیریت ورزش همراه با یک اتفاق بود؛ رفع تعلیق فوتبال ایران و استقرار کمیته عادی‌سازی. نخستین جلسه چهارشنبه شب 13 دی در گروه‌های مختلف در مورد برگزاری یا عدم برگزاری جلسه هیات‌رئیسه به مدیریت محسن صفایی‌فراهانی برداشته شود.

چه این جلسه باعث نزدیکی اعضا به یکدیگر نشد، گرچه مقرر شد کیومرث هاشمی، سخنگوی هیات‌رئیسه موقت فدراسیون فوتبال باشد اما تکثر میان اعضای جلسه نتوانست آنها را به یک اجماع منطقی برساند. شاید به همین دلیل باشد که یکی از اعضای کمیته تعدیل که نخواست نامش فاش شود، به همشهری ورزشی می‌گوید: "اعضای مختلف نظرات گوناگونی دارند. به نظر می‌رسد مشکلات زیادی در به اجماع رسیدن داریم..." برطرف کردن شائبه دخالت سازمان ورزش در نهاد فوتبال، مهم‌ترین بحث میان اعضای هیات‌رئیسه موقت است چراکه نظرات گوناگونی از اعضای این کمیته در رسانه‌ها مطرح شده است.

دکتر خبیری، یکی از اعضای کمیته تعدیل یا عادی‌سازی شرایط فوتبال در برنامه تلویزیونی دیدار در وقت اضافه با اشاره به نقش دولت در فوتبال گفته بود: "دولت حقوق خود را دارد اما به نظر می‌رسد که سازمان عدم دخالت محض را در فوتبال که یکی از شروط فیفا است، بپذیرد."

 اتحادیه فوتبال در شرایطی که کمیته تعدیل گروهی کارشناس را برای تعیین معیار و چگونگی تدوین اساس‌نامه مامور بررسی مدل‌های مختلف آیین‌نامه جدید کرده است، نظرات خود را در جلسات پی‌درپی به محمدحسن انصاری‌فرد به عنوان نماینده باشگاه‌ها و عضو هیات رئیسه موقت انتقال داده است.

در طرح پیشنهادی اتحادیه مجمع عمومی فدراسیون 110 نفره  خواهد بود. طبق مدل پیشنهادی اتحادیه فوتبال تمام باشگاه‌های حاضر در لیگ‌برتر، نیمی از باشگاه‌های حاضر در لیگ یک و نمایندگانی از باشگاه‌های لیگ دوم، 8 نماینده از رسانه‌ها، 4 عضو از رسانه‌های دیداری و شنیداری و 4 روزنامه‌نگار روزنامه‌های ورزشی، نمایندگان داوران، بازیکنان به تعداد هر کدام 4 نفر، نهادهایی که مرتبط به فوتبال هستند، عضو مجمع ‌عمومی فدراسیون فوتبال خواهند بود.

کد خبر 12658

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز