همشهری آنلاین: برای ارتقاء سطح آمادگی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در دفاع از مراکز حساس و حیاتی کشور سامانه موشکی بهینه سازی شده هاگ با موفقیت کامل شلیک شد.

به گزارش ایسنا، سامانه موشکی زمین به هوای ارتفاع متوسط هاگ که توسط متخصصان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) بهینه سازی شده است در کنار مراکز هسته‌ای خنداب ( واقع در هشتاد کیلومتری جنوب غربی اراک) با موفقیت مورد تست گرم قرار گرفته و هدف مورد نظر را مورد اصابت قرار داد.

سرهنگ فرمهینی معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) هدف از شلیک موشک بهینه سازی شده هاگ را ارزیابی میزان آمادگی سامانه‌های موشکی مستقر در اطراف مراکز حساس و حیاتی کشور اعلام کرد و گفت: بررسی میزان کارایی این سامانه پدافندی اعم از بخش موشکی و راداری و همچنین ارتقائ سطح مهارت و دانش کارکنان عملیاتی و فنی در مراحل مختلف،‌از اهداف شلیک این سامانه پر قدرت موشکی برد متوسط است.

سرهنگی فرمهینی افزود: آزمایش سامانه‌های پدافندی بهینه سازی شده به منظور ارتقاء توانمندی‌های دفاعی و افزایش میزان آمادگی در عرصه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در دستور عملیاتی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) قرار دارد و چنین ارزیابی‌هایی به صورت دوره‌ای در سرتاسر کشور انجام خواهد شد.

وی موفقیت شلیک موشک بهینه سازی شده هاگ و انهدام هدف مورد نظر را نشان از آماده به کاری لحظه‌ای کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در دفاع از حریم هوایی کشور دانست و گفت مدافعان آسمان ولایت در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در آمادگی کامل دفاعی به سر می‌برند.

 

کد خبر 126209
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز