دوشنبه ۲۷ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: کسانی که واحدهای مسکونی خود را نگه داشته اند تا در زمان گرانی مسکن بفروشند، مطمئن باشند چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

مسکن

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت مسکن و شهرسازی، ابوالفضل صومعلو با بیان اینکه بازار مسکن هم اکنون در ثبات و آرامش قرار دارد، تصریح کرد: برخی به انتظار گرانی مجدد در بازار مسکن نشسته‌اند، در حالی که چنین اتفاقی تا پایان دولت دهم و برنامه پنجم توسعه رخ نخواهد داد.

وی به ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکونی مهر و عقد قرارداد ساخت واحدهای مسکونی سهمیه سال 90، اشاره کرد و افزود: حتی اگر نصف واحدهای در دست ساخت نیز به بهره برداری برسد، ‌تاثیر قابل توجهی بر قیمت مسکن واجاره بها خواهد داشت.

معاون امور مسکن و ساختمان وزیر مسکن و شهرسازی ادامه داد: دولت با افزایش تولید و عرضه مسکن مصمم است ثبات بازار مسکن را همچنان که تاکنون شاهد آن بوده‌ایم، حفظ کند.

صومعلو، ‌اصلاح الگوی زمین شهری، افزایش تولید ملی، افزایش اشتغال، ارتقاء عدالت اجتماعی و افزایش کیفیت ساخت و ساز را از مهمترین دستاوردهای طرح مسکن مهر ذکرکرد و گفت: در این مدت شاهد رشد آمار ساخت واحدهای مسکونی به شیوه صنعتی در کشور بوده‌ایم تا جایی که بیش از 80 نوع فناوری نوین از مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تاییدیه های لازم را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به صورت روزانه قیمت مصالح ساختمانی در استان‌ها را رصد می‌کنیم، اظهار داشت: قیمت آهن و میلگرد از ثبات برخوردار است و با حرکت به سمت صنعتی سازی ساختمان باید برخی از کارخانه‌ها را که به شیوه‌های سنتی، مصالح تولید می کنند، حذف کرد.

کد خبر 126061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز