همشهری آنلاین : مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی با بیان اینکه دانشگاه‌ها حق تبلیغ و برگزاری آزمون مجزا برای پذیرش دانشجوی دکترا را ندارند گفت: این موضوع طی اطلاعیه ای از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها ابلاغ می شود.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: وزیر علوم تأکید کرده است که دانشگاه‌ها برای پذیرش دانشجوی دکتری آزمون کتبی نگیرند و تنها بر اساس سوابق اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری کنند.

وی اظهار داشت: معاونت آموزشی وزارت علوم روز آینده این موضوع را اعلام کند که دانشگاه ها نمی‌توانند برای پذیرش دانشجوی دکتری آزمون کتبی برگزار کنند.

 آیین نامه ای که مبنای عمل پذیرش دانشجوی دکتری قرار گرفته تصریح می‌کند که پذیرش دانشجوی دکتری برای سال تحصیلی 91-90 از طریق کنکور سراسری سازمان سنجش خواهد بود. داوطلبان در صورت به دست آوردن حد نصاب نمره قبولی در آزمون سازمان سنجش، به صورت سه برابر ظرفیت به دانشگاه‌ها معرفی می شوند و در این مرحله که پذیرش نهایی از سوی دانشگاه‌ها انجام می شود، دانشگاه‌ها می‌توانند نسبت به انتخاب دانشجو اقدام کنند.

بر این اساس چندی پیش، برخی دانشگاه‌ها اعلام کرده بودند که علیرغم وجود آزمون سراسری دکتری در تلاش برای برگزاری آزمون مجدد برای پذیرش نهایی دانشجوی دکتری هستند.

این موضوع نگرانی‌ها و سردرگمی هایی را برای داوطلبان به وجود آورد اما بالاخره در نشستی که روسای 29 دانشگاه با وزیر علوم داشتند، از سوی وزیر علوم اعلام شد که برگزاری آزمون کتبی توسط دانشگاه ها مجاز نیست. 

کد خبر 126005

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز