یکشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۹:۱۰
۰ نفر

نگاهت را از روی تیتر درشت روزنامه با مضمون کاهش نرخ بیکاری بر می‌داری و بخش نیازمندی‌ها را باز می‌‌کنی.

قرص

سرانجام بعد از چند ماه انتظار، سازمانی که با آنها در ارتباط بوده‌ای فراخوان استخدام گوینده داده است. با اینکه آنژین بدی گرفته‌ای و صدایت گرفته، امیدواری دارویی که پزشک برایت نوشته تار‌های صوتی‌ات را از این وضعیت خارج کند. وارد داروخانه می‌شوی. داروی مورد نظرت هیچ‌جا پیدا نمی‌شود و شروع می‌کنی به تماس گرفتن با داروخانه‌های مختلف. سرانجام مسئول داروخانه‌ای جواب مثبت می‌دهد و می‌گوید حتی می‌توانی با پیک نسخه را فرستاده و دارو را دریافت کنی.

به پدر قول می‌دهی که اینبار دیگر از پس مصاحبه برای استخدام بر می‌آیی. پدر بعد از گفتن اینکه « بعد از مردن من کار پیدا کنی می‌شه نوشدارو بعد از مرگ سهراب» می‌گوید «زنگ می‌زنن». پیک موتوری که دارو‌ها را می‌آورد در پوست خود نمی‌گنجی. لیوان آب را می‌آوری و قرص اول را فشار می‌دهی ولی ناگهان یاد جعبه شانسی دوران کودکی می‌افتی که گاهی پوچ از آب در می‌آمد. ورق قرص‌ها سالم ولی خالی است. دوباره سراغ نیازمندی‌ها می‌روی و بخش استخدام کارگر ساده را نگاهی می‌اندازی.

فردای آن روز از همان داروخانه تماس می‌گیرند و مسئول داروخانه با عذرخواهی می‌گوید ‌دارو‌های دیروز مرجوعی و معیوب بوده و به اشتباه فرستاده شده است. می‌گوید در صورت تمایل سری سالم را ارسال می‌کنند. نگاهی به مهلت مصاحبه می‌اندازی. قرص سردرد می‌خری. یکی کم‌دارد. آن‌را جلوی آینه گذاشته و عکسش را برای روزنامه ارسال می‌کنی.

سرسره برفی

بچه‌های این دوره و زمانه پایتخت از بس که برف ندیده‌اند برای گلوله‌کردن برف‌ها و بازی‌های مرتبط با آن منتظر تعطیلی مدارس نمی‌شوند. البته بعضی از این بازی‌ها مانند سنگ گذاشتن وسط گلوله برف یا سرسره‌بازی‌ در کنار خیابان با الفبای احتیاط جور در‌نمی‌آید. این در حالی است که بسیاری از پدرو‌مادر‌ها فقط نظاره‌گر کودکانی هستند که سرسره یخی آنها به پیاده‌رو گاهی به خیابان ختم می‌شود.

با عرض پوزش مجدد

این اواخر برخی بسازو‌بفروش‌ها نیز مطابق رفتار مناسبی که رایج شده از ساکنان محل بابت سروصدا عذرخواهی می‌کنند. اما اگر پای درددل همسایه‌ها بنشینی متوجه می‌شوی که چنانچه به فهرست این عذرخواهی چند بند دیگر اضافه کنند بهتر است. برای نمونه از آنجا که بسیاری از کارگران عادت ندارند برای جلوگیری از برخاستن گردوخاک به هوا محل کار خود یا ماسه‌ها را آبپاشی کنند به قول معروف خاک محل را بر می‌دارد. برای این مورد می‌توانند بندی با مضمون « با عرض پوزش مجدد از چندین برابر شدن زحمت گردگیری وسایل خانه و شست‌و‌شوی خودروی شما» به این تابلو اضافه کنند. برای سروصدای نامتعارف پیش از 8صبح و بعد از غروب آفتاب نیز می‌توانند بند دیگری به آن اضافه کنند. به هر حال جدای از بحث نخاله‌های ساختمانی پخش شده در محل، ساکنان محله‌های گوناگون شهر خواهان آن هستند که بسازو‌بفروش‌ها علاوه بر نصب تابلو برای برطرف کردن این مشکلات گام‌های موثری نیز بردارند.

خودروی برفی

دیروز بسیاری از راننده‌هایی که خودرو را در کوچه و خیابان پارک کرده‌ بودند صبح دست‌کم با 20سانتی‌متر برف روی آن مواجه شدند؛ با وجود این برخی از آنها دستی به سروروی خودرو نکشیدند. برف روی شیشه‌ها و چراغ‌های عقب‌ و آینه‌های‌ بغل‌ گلی‌شده از مواردی است که در برخی از خودروهای در حال تردد در سطح شهر دیده می‌شود. گاهی نیز برخی از راننده‌ها حاضر نیستند کمی شیشه‌های خودرو را پایین بدهند تا جریان هوا بخار را از روی شیشه‌ها بردارد درحالی که شاید تنبلی در این موارد، سروکار آنها را به صافکاری یا نقاشی بیندازد. ناگفته نماند که یخ‌زدن برف روی شیشه‌ خودرو می‌تواند باعث شکسته‌شدن آن نیز بشود.

کد خبر 125955

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز