گروه اقتصادی: با انتشار خبر احتمال حذف یارانه شیر در آستانه بهمن ماه، وزارت بازرگانی با رد این موضوع اعلام کرد:

شیر یارانه ای

هنوز تصمیمی در این‌باره گرفته نشده است.از سوی دیگر پایگاه اطلاع‌رسانی دولت هم از اختصاص قطعی یارانه شیر در سال‌جاری خبر داد. به‌گزارش همشهری، درحالی‌که زمزمه‌هایی مبنی بر حذف شیر از ماه آینده به گوش می‌رسید، انتشار این خبر در روزنامه همشهری باعث شد تا وزارت بازرگانی و نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه کنترل بازار هرگونه احتمال حذف یارانه شیر را منتفی اعلام کنند.

تنها چند ساعت پس از انتشار این خبر، نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در کارگروه کنترل بازار، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور را موظف کردند اعتبار یارانه شیر به میزان 2هزار و300‌تن تخصیصی سال 1389 را محاسبه کند و ظرف مدت 24 ساعت در اختیار وزارت بازرگانی قرار دهد.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر بازرگانی نیز در این رابطه به همشهری گفت: شیر و نان 2 تا از کالاهای اساسی هستند که بیشترین میزان یارانه را به‌خود اختصاص داده‌اند. محمدعلی ضیغمی در ادامه با اشاره به اهمیت نان و میزان بالای ضایعات آن در کشور، ادامه داد: هدفمند‌سازی‌ یارانه آرد و نان پس از بررسی‌های لازم در دستور کار قرار گرفت ولی در رابطه با هدفمند‌سازی‌ یارانه شیر هنوز تصمیم‌گیری نشده است. به گفته وی، هرگونه تصمیم‌گیری درخصوص هدفمند‌سازی‌ یارانه شیر در کارگروه تحول، اتخاذ و به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ می‌شود.

احتمال حذف یارانه شیر

کد خبر 125951

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز