همشهری‌آنلاین: چند روزی بعد از شایعات درباره تغییر ریاست کتابخانه ملی و سخنان اشعری و کناره‌گیری او از این سمت ،در حکمی از سوی رئیس جمهور، هادی سعیدی کیاسری به ریاست این نهاد مهم فرهنگی منصوب شد.

سعیدی کیاسری

به گزارش همشهری آنلاین ، چند روز قبل علی‌اکبر اشعری در گفت وگویی با خبرگزاری مهر گفت که به دلیل انکه ریئس جمهور حکمش را تمدید نکرده است ، از سمت خود کناره گیری خواهد کرد.

more  رئیس کتابخانه ملی استعفا کرد

هنوز زمان زیادی از این اظهار نظر نگذشته بود که همین خبرگزاری در خبری آورد که رئیس جمهور صبح روز 26 دی‌ماه حکم رئیس آینده سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران را ابلاغ کرده و هادی سعیدی کیاسری 43 ساله به ریاست یکی از مهمترین نهادهای فرهنگی کشور منصوب شده است.

سعیدی کیاسری تجربه حضور در حوزه هنری و نیز تلویزیون و فرهنگستان هنررا دارد و از همراهان علی معلم دامغانی است.

او زاده کیاسر از توابع شهر ساری است( 40 کلیومتری جنوب ساری) و سردبیری برنامه رادیویی "در انتهای شب" (از سال 68 تا 74)، دبیر مجامع شعر حوزه هنری در سال 1379 و سردبیری مجله شعر از سال 1371 تا 1375، مشاوری مدیر شبکه‌های دوم و چهارم سیما، مدیر گروه ادب و هنر رادیو از سال 1374و عضویت شورای عالی ویرایش و پژوهش صدا و سیما را بر عهده داشته است.

سعیدی کیاسری همچنین صاحب چندین عنوان کتاب در حوزه شعر و ادبیات است و از جمله آنها می‌توان به نامی که گم شد، یادنامه استاد اوستا و افسوس بى‏سخن اشاره کرد.

کد خبر 125939
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز