عضو هیأت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی در جلسه علنی روز یکشنبه آینده مجلس شورای اسلامی نهایی می‌شود.

جریمه- راهنمایی رانندگی

امین‌حسین رحیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بررسی نهایی لایحه اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی در صحن علنی مجلس گفت: بررسی نهایی و تصویب این لایحه دستور اول صحن علنی روز یکشنبه آینده مجلس شورای اسلامی است. نماینده مردم ملایر در خانه ملت خاطرنشان کرد: این قانون با ایراد شورای نگهبان به مجلس بازگشت داده شده بود که کمیسیون حقوقی و قضایی با رفع ایرادات، آن را برای تصویب نهایی در اختیار هیأت رئیسه قرار داد.

سردار اسکندر مؤمنی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی پیش‌تر در خصوص این لایحه با اشاره به اینکه خوشبختانه لایحه اخذ جرایم رانندگی پس از تصویب در صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارجاع شد و این شورا نیز 11 مورد سؤال را مطرح کرد که 10 مورد آن رفع شده و یک مورد آن نیز که اصلا مرتبط با موضوع قانون نیست قرار است به‌زودی تعیین تکلیف شود گفته بود که امیدواریم بدین ترتیب بعد از 4دهه، قانون اخذ جرایم رانندگی در کشور به روز شود.

وی تأکید کرده بود: بند باقیمانده مربوط به نقل و انتقال خودرو است که هیچ ارتباطی با قانون اخذ جرایم رانندگی نداشته و 3 بار نیز در صحن علنی مجلس رد شده یا برگشت خورده است. رئیس پلیس راهور ناجا اظهار امیدواری کرده بود که با حذف این ماده و ارجاع آن به شورای نگهبان، مشکل چند‌دهه‌ای ضعف قانون جرایم رانندگی در کشور برطرف شود و قانونی روزآمد را در کشور داشته باشیم.

کد خبر 125661

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز