همشهری آنلاین: رییس کمیته هوایی بین دولتی اعلام کرد که دلیل اصلی حادثه سقوط هواپیمای توپولف-154 حامل "لخ کاچینسکی" رییس جمهور فقید لهستان در حومه اسمالنسک در ماه آوریل سال 2010 امتناع خدمه هواپیما از فرود آمدن در فرودگاه ذخیره بود.

Lech Kaczynskis Tu-154 plane crashed in Smolensk

به گزارش خبرگزاری ریا نووستی، تاتیانا آنودینا گفت: "در جریان پرواز خدمه توپولف-154 بارها اطلاعات بدی شرایط جوی حاکم بر فرودگاه مقصد را حداقل از ساختارهای هدایت پرواز بلاروس و فرودگاه "سیورنی اسمالنسک" و همچنین "یاک-40" لهستانی که پیش از آن در این فرودگاه به زمین نشسته بود، دریافت کرده بود".

وی اعلام کرد: "به رغم این اطلاعات، خدمه توپولف-154 تصمیمی برای فرود در فرودگاه ذخیره اتخاذ نکرد. این مسئله را می تواند آغاز روند بروز شرایط خاص در پرواز بشمار آورد".

هواپیمای توپولف-154 ریاست جمهوری لهستان روز 10 آوریل سال 2010 سقوط کرد[رئیس جمهور لهستان کشته شد]. در اثر این سانحه هولناک 96 نفر از حمله 88 مسافر و هشت خدمه کشته شدند. رییس جمهور لهستان، همسر وی و بخشی از مقامات این کشور از مسافرین این هواپیما بودند. کمیسیون فنی کمیته هوایی بین دولتی روسیه مسئول رسیدگی به پرونده سانحه هوایی بود.

 

کد خبر 125650
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز