شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کومورووسکی، رئیس پارلمان لهستان به‌طور موقت ریاست دولت را به عهده گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس بعد از حادثه سقوط هواپیمای رئیس جمهور لهستان و کشته شدن وی، مقامات این کشور رئیس پارلمان را به طور موقت به عنوان رئیس دولت برگزیدند.

بر اساس فهرست ارائه شده توسط مقامات لهستانی، علاوه بر رئیس جمهور و همسرش چندین تن از اعضای پارلمان لهستان، برخی از مقام‌های ارتشی و تعدادی از تاریخ‌نویسان نیز در این حادثه کشته شدند.

فرماندار بخشی از روسیه که هواپیمای «لخ کاژینسکی» در آن سقوط کرد حدود 30 دقیقه بعد از این سانحه هوایی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «روسیا 24» گفت که 132 تن در جریان این حادثه کشته شدند.

این هواپیما از نوع تویولوف 154 بود و در نزدیکی فرودگاه «سمولنسک» در 400 کیلیومتری غرب مسکو سقوط کرد.

«ایرینا آندرینانووا»، سخنگوی وزارت حوادث غیر مترقبه روسیه نیز کشته شدن 132 تن در این سانحه هوایی را تائید کرد ولی به جزئیات بیشتر در این‌باره اشاره‌ای نکرد.

یک منبع آگاه در ادارات امنیتی منطقه فدرال مرکزی روسیه به «ریا نووستی» اطلاع داد که طبق اطلاعات اولیه دلیل سانحه برای هواپیمای توپولف-154 در سمولنسک، اشتباه خدمه بوده است. وی گفت: «احتمالاً دلیل سانحه اشتباه خدمه به هنگام مانور فرود بوده است.»

از سوی دیگر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات لهستانی اعلام کرد که «اسلاوومیر اسکرزیپک»، رئیس بانک مرکزی لهستان و «فرانسیزک گاگور»، رئیس ارتش این کشور در این حادثه جان باختند.

کد خبر 104737

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز