سه‌شنبه ۲۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه حوادث: پلیس در تعقیب مرد شروری است که در جریان تسویه حساب مالی، مرد جوانی را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

متهم

این مرد و همدستش علاوه بر اتهام به قتل مرد جوان، متهم هستند که دست به زورگیری نیز می‌زده‌اند. شامگاه 29 مهر امسال ماموران کلانتری 131 شهر‌ری در جریان درگیری خونینی در بزرگراه شهید آوینی قرار گرفته و راهی آنجا شدند.ماموران بعد از حضور در محل، با جسد غرق خون مردی روبه‌رو شدند که روی چمن‌ها افتاده بود. کمی آنطرف‌تر یک موتورسیکلت به چشم می‌خورد و مردمی که در محل حادثه جمع شده بودند.

با گزارش ماجرا به بازپرس کشیک قتل شهریار، وی و کارآگاهان اداره آگاهی تهران در محل حادثه حاضر شدند و تحقیقات برای کشف راز جنایت شروع شد.تحقیقات اولیه نشان می‌داد که مقتول، مرد جوانی به نام مهدی است که با ضربات چاقوی 2 مرد ناشناس به قتل رسید.

شاهدان گفتند که مردان ناشناس بعد از درگیری با مهدی و به قتل رساندن او قصد داشتند سوار بر موتورسیکلتشان پا به فرار بگذارند اما با حضور بموقع مردم در محل، موتور خود را رها کرده و با پای پیاده گریختند. با این اطلاعات، بررسی‌ها برای شناسایی مردان ناشناس شروع شد و طولی نکشید که هویت هر دوی آنها به نام‌های اکبر و محسن، فاش شد.

اطلاعاتی که پلیس از متهمان به دست آورده بود، حاکی از آن بود که هر دوی آنها از اراذل و اوباش معروف شهرری هستند که بارها به خاطر ارتکاب جرایم مختلف دستگیر و روانه زندان شده‌اند اما هر بار بعد از آزادی از زندان، فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر گرفته‌اند.

ماموران متوجه شدند که اکبر و محسن از فروشندگان کراک و شیشه در شهرری هستند که به‌غیر از خرید و فروش مواد، دست به زورگیری هم می‌زده‌اند. طبق اطلاعات پلیس، این دو مرد جوان بعد از حمله به طعمه‌های خود در محله‌های خلوت شهر، با تهدید چاقو و قمه، پول‌هایشان را به سرقت می‌‌بردند. با این اطلاعات، جست‌وجو برای دستگیری قاتلان فراری ادامه یافت اما آنها که می‌دانستند پلیس در تعقیبشان است، بدون برجا گذاشتن ردی از خود ناپدید شده بودند.

دستگیری اتفاقی

درحالی‌که تحقیقات ادامه داشت، اواسط دی‌ماه امسال، ماموران کلانتری 131 شهر‌ری طرحی را اجرا کردند که هدف آن دستگیری قاچاقچیان و معتادان در تپه‌ماهورهای اطراف این منطقه بود. در این طرح متهمان زیادی دستگیر شدند اما آنچه توجه ماموران را به‌خود جلب کرد این بود که یکی از دستگیر شدگان، محسن، یعنی یکی از قاتلان فراری بود.

این مرد به اداره دهم پلیس آگاهی تهران انتقال یافته و تحت بازجویی قرار گرفت و با اعتراف به شرکت در جنایت گفت: آن شب، من و اکبر برای خرید شیشه نزد یکی از قاچاقچیان معروف منطقه رفته بودیم که هنگام برگشت مقتول را در خیابان دیدیم. او اکبر را می‌شناخت و از مدت‌ها قبل از وی طلبکار بود. به همین دلیل به محض دیدن ما، سد راهمان شد و به اکبر گفت که باید همین امشب بدهی‌اش را پرداخت کند. اکبر هم از او خواست همراه ما به یکی از محله‌های شهرری بیاید تا در آنجا پولش را پرداخت کند.

متهم ادامه داد: وقتی به یک فضای سبز رسیدیم، اکبر و مقتول ناگهان با هم درگیر شدند که در این درگیری اکبر چند ضربه چاقو به بدن او وارد کرد. من هم برای حمایت از او، چند ضربه به وی زدم و بعد هردوی ما می‌خواستیم با موتور فرار کنیم که موفق به روشن کردن آن نشدیم و وقتی خودمان را در محاصره مردم دیدیم با پای پیاده شروع به فرار کردیم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران، با بیان این خبر گفت: بعد از اعترافات متهم، جست‌وجو برای دستگیری اکبر ادامه یافت اما از آنجا که هنوز ردی از او به دست نیامده، بازپرس پرونده مجوز چاپ عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از مخفیگاه او خبر دارند خواست اطلاعات خود را از طریق شماره تلفن‌های 55389048 و 51055510 در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار دهند.

کد خبر 125550

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز