آیین‌نامه انضباطی دانشجویان به‌دلیل اهمیت مسئله پوشش در دانشگاه‌ها و ضرورت اتخاذ رویه واحد در این خصوص با مشخص کردن مصادیق غیرمجاز پوشش دانشجویان دختر و پسر در دانشگاه‌ها اعلام شد.

به گزارش فارس، در این آیین‌نامه انضباطی که از سوی سهراب رضایی، رئیس مجتمع آموزش‌عالی پیامبر اعظم (ص) به دانشکده تربیت دبیر فنی، آموزشکده فنی و حرفه‌ای، کشاورزی، تربیت بدنی و مراکز تربیت معلم ابلاغ شد، آمده است: عدم استفاده از کلاه بدون مقنعه، پوشاندن کامل بدن به جز صورت‌ و دست‌ها تا مچ ضروری است.

پوشیدن روسری‌های نازک، کوتاه و جوراب نازک، استفاده از دامن، شلوارهای چسبان و کوتاه، طلا و جواهراتی که مستلزم سوراخ کردن قسمتی از بدن هستند به جز گوشواره، بلند بودن ناخن بیش از معمول، استفاده از ناخن مصنوعی، جواهرات ناخن یا طرح‌های هنری روی ناخن و لاک، استفاده از جواهرات و زیورآلات غیرمعمول مانند زنجیر پا و نگین‌های دندان برای دختران ممنوع است.

این بخشنامه می‌افزاید: استفاده از کراوات و پاپیون، استفاده از البسه زنانه، شلوارهای کوتاه، چسبان، تنگ و نازک، استفاده از زیورآلات، گردنبند، زنجیر، مچ‌بند، دستبند، گوشواره، لاک و انگشتر طلا (به استثنای حلقه ازدواج) و استفاده از رنگ‌ها و آرایش‌های مو به‌صورت تند و زننده برای پسران ممنوع است.

کد خبر 125545

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز