فرمانده نیروی انتظامی از رونمایی پلیس فضای مجازی در هفته آینده خبر داد.

دستبند

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم گفت: پلیس فضای مجازی ابتدا در تهران و در مراحل بعدی در کلانشهر‌ها و سپس در کل کشور راه‌اندازی می‌شود. وی تصریح کرد: تقویت کشور در حوزه فضای مجازی و پلیس مجازی حوزه جدیدی است که باید مد نظر قرار گیرد و این یکی از ضرورت‌های عصر حاضر است.

احمدی‌مقدم ادامه داد: پس از اعلام مصوبه دولت به نیروی انتظامی‌، ما مأموریت خود را آغاز کردیم و برای راه‌اندازی پلیس فضای مجازی ابتدا دبیرخانه آن تأسیس شد و شرح وظایف در رابطه با نقش این پلیس تخصصی نوشته و بودجه‌های آن نیز پیش‌بینی شد. فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد جرائم مربوط به فضای مجازی در کشور بیان داشت: در این حوزه جرائم زیادی از جمله مداخله در حریم خصوصی مردم با وسعت بسیار زیادی می‌تواند صورت گیرد و این یک ضرورت است که نیروی انتظامی در این حوزه ورود کند و برخورد جدی داشته باشد.

وی با اشاره به پیچیدگی و گسترش جرائم رایانه‌ای، به‌دلیل تنوع ابزارهای مختلفی که در این فضا وجود دارد، فعالیت درخصوص آن را نیازمند کار دقیق دانست و تصریح کرد: نیروی انتظامی تا‌کنون جرائم زیادی را در فضای مجازی کشف کرده است و با توجه به روند رو به گسترش این جرائم، تعلل در این کار خسارات بسیاری را برای کشور به همراه خواهد داشت.

کد خبر 125544

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز