همشهری آنلاین: مردم در چیسینائو پایتخت مولداوی برای ارائه درخواست ویزا به کنسولگری رومانی هجوم آورده‌اند.

به گزارش بی بی سی دولت رومانی اول ژانویه هم زمان با پیوستن به اتحادیه اروپی شرایط جدید دریافت ویزا برای مولداویا یی ها اعلام کرد.

پس از انتشار اعلامیه دولت رومانی سایت کنسول گری این کشور در مولداوی به دلیل مراجعه بیش از حد مولداویایی هایی که در رومانی کار می کنند و درس می خوانند از کار افتاد و کنسولگری رومانی نمی تواند تا پیش از 15 ژانویه به درخواست هایی که برای ویزا در این سایت ثبت شده است رسیدگی کند.

در همین رابطه وزیر امور خارجه رومانی اعلام کرد که برای رسیدگی به تمام درخواست های ویزای مولداویایی ها تعداد کارمندان کنسول گری رومانی را در چیسینائو بیشتر خواهد کرد.

بیش از 70 درصد مولداویایی ها به زبان رومانیایی صحبت می کنند و بسیاری از خانواده ها در این کشور با رومانی پیوند دارند.

مقامات در مولداوی از همتایان خود در وزارت کشور رومانی درخواست کرده اند که این کشور دو کنسول گری دیگر در شهرهای بالتی و کاهول مولداوی دائر کنند.

مولداویایی ها که در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کار می کنند در صورتی که این کشور در مولداوی سفارت خانه نداشته باشند باید برای تمدید ویزای کار به سفارت کشور مذکور در بخارست مراجعه کنند.

تا سال 2001 مولداویایی ها برای ورود به رومانی به ویزا نیاز نداشتند. مولداوی پس از جنگ جهانی دوم از رومانی جدا شد و تحت حاکمیت شوروی سابق درآمد.

کد خبر 12543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز