همشهری آنلاین: رییس آژانس فدرال انرژی اتمی روسیه اخبار رسانه‌ها را مبنی بر توافق کشورش با آمریکا در مورد واردات زباله‌های اتمی از خارج به روسیه تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از ایتارتاس، سرگئی کرینکو امروز گفت: روسیه هیچگاه پسماند هسته‌ای از کشورهای دیگر وارد نکرده و تصمیم به وارد کردن آن ندارد.

وی همچنین گزارشاتی مبنی بر این که روسیه و آمریکا در اجلاس سران گروه هشت موافقت‌نامه همکاری در زمینه انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز امضاء خواهند کرد را بی‌اساس خواند.

گفته می‌شد این موافتنامه سود سرشاری برای روسیه در بر خواهد داشت و ایالات متحده آن را به عنوان امتیازی برای همراه کردن روس‌ها با سیاست کاخ سفید در مورد پرونده هسته‌ای ایران ارائه می‌کند.

کرینکو با تأکید بر ضرورت وجود این موافقت‌نامه بین دو کشور گفت: این موافقت نامه ممکن است دو سال دیگر امضاء شود.

برخی از رسانه‌های روسی و غربی اخیراً از توافق روسیه با آمریکا در مورد همکاری‌های هسته‌ای صلح‌آمیز خبر داده و اعلام کردند موافقتنامه واردات پسماند راکتورهای اتمی ساخت آمریکا در کشورهای دیگر برای امضاء در اجلاس سن پترزبورگ آماده شده است.

امروز در شهر سن پترزبورگ ده‌ها نفر در اعتراض به اخبار مبنی بر موافقت دولت روسیه با واردات زباله‌های اتمی به این کشور تظاهرات کردند که با دخالت نیروهای امنیتی پراکنده شدند.

این تظاهرات بدون اجازه نهادهای امنیتی برگزار شد و بر اساس اطلاعات مختلف 13 تا 20 نفر از تظاهرکنندگان توسط مأموران پلیس بازداشت شدند.

کد خبر 1253

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز