همشهری‌آنلاین: سازمان حفاظت محیط زیست به طور رسمی مشمشه را عامل مرگ ببر باغ وحش تهران اعلام کرد.

ببر

به گزارش ایسنا، در اطلاعیه سازمان حفاظت محیط زیست که عصر جمعه منتشر شد، آمده است: بررسی و آزمایش گروه دامپزشکی و آزمایشگاه معتبر نشان می‌دهد علت مرگ ببر نر در باغ وحش تهران، ابتلا به بیماری مشمشه بوده است.

بر اساس نظر کارشناسان دلیل انتقال این بیماری باکتریایی که در تعدادی از شیرهای باغ وحش تهران نیز مشاهده شده است، استفاده از گوشت‌های آلوده (گوشت الاغ) بوده که ظواهر امر حاکی از آن است که دامپزشکی نظارت کافی را بر روی کنترل سلامت گوشت توزیعی نداشته است.

more  مشمشه اگر باشد، حیوانات باغ وحش ارم قتل عام می‌شوند

از سوی دیگر نظر به اهمیت موضوع انتظار می‌رفت دامپزشکی با اهتمام و دقت بیشتری این مساله را پیگیری می‌کرد تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری به عمل آید.

سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر اینکه هم‌اکنون باغ وحش تهران قرنطینه شده و اقدامات پیشگیرانه در خصوص حیوانات موجود در باغ وحش و افراد تردد کننده به آن در حال انجام است و جای هیچ گونه نگرانی برای شهروندان تهرانی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: کارشناسان این سازمان به صورت شبانه‌روزی تا عادی شدن شرایط در باغ وحش تهران مستقر خواهند ماند.

سازمان حفاظت محیط زیست همچنین ضمن تقدیر از فعالیت شایسته گروه دامپزشکی و آزمایشگاه مربوطه در خصوص تشخیص این بیماری امیدوار است تا نهایی شدن نتیجه آزمایشات تیم مذکور همکاری خود را با سازمان حفاظت محیط زیست ادامه دهند و پیگیر موضوع باشند.

در پایان سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تقدیر از توجه و حساسیت رسانه‌ها و افکار عمومی به موضوع مرگ ببر نر باغ وحش تهران یادآور شده است: اگرچه تلف شدن این ببر تجربه تلخی بود اما این امر به هیچ عنوان مانعی برای ادامه فعالیت پروژه احیای ببر مازندران نخواهد بود و مسوولان این پروژه و سازمان حفاظت محیط زیست با عزمی راسخ‌تر از گذشته با ورود چهار قلاده جدید ببر و احیای زیستگاه میانکاله به تلاش خود برای احیای نسل این حیوان در کشور ادامه خواهند داد.

کد خبر 125166
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز