گروه شهری: سرانجام تهران روی زمستان را دید. پیش‌بینی‌های بارش باران در شهر تهران سرانجام از 2 شب پیش تحقق یافت تا شهروندان تهرانی با گذشت نیمی از نخستین ماه زمستان 89 بارش باران را به جای آفتاب زمستانی نظاره کنند.

snow

بارندگی باران و بارش برف در مناطق شمال تهران که حاشیه‌های اطراف بزرگراه‌های شمالی تهران را اندکی سپید کرد، نشان از بهبود وضعیت هوای تهران و سخاوت بیشتر آسمان شهر در بخشش نزولات جوی به تهران داشت. شهروندان تهرانی همزمان با بارش نزولات آسمانی که در مناطق شمالی به‌صورت برف بود از این بابت که در نوسان هشدار و اضطرار آسمان شهر سرانجام قادر به تنفس در هوای سالم شده‌اند اندکی آسوده‌خاطر شدند.

بارش 5.6 میلی‌متری 2 شب پیش تهران موجب شد تا دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا وضعیت هوای شهر را جز در بخش‌هایی از مناطق یک، 7، 10، 15 و 17 سالم اعلام کنند. گزارش‌های دیگر نشان داد که بارندگی‌ها در تهران منجر به کاهش تمامی آلاینده‌ها نسبت به روز پیش از بارندگی‌ها شده است.

تهران تا عصر دیروز 15 دی  آسمانی نیمه‌ابری و در برخی ساعات ابری همراه با بارش باران و وزش باد داشت و به همین دلیل شاخص کیفیت هوای تهران تا ظهر دیروز در شرایط سالم ماند. به گفته یوسف رشیدی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران 15 دی  شاخص منواکسیدکربن 33، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 67 و ذرات معلق کمتر از2.5 میکرون 97 قرار داشت که با این اعلام، هوای تهران نسبت به روزهای قبل از آن با کاهش آلاینده‌ها مواجه شد.

با توجه به پیش‌بینی‌ ناپایداری هوا، احتمال آنکه هوای16 دی و 17 دی همچنان در وضعیت سالم بماند زیاد است. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که 16 دی  هوای تهران نیمه ابری و17 دی و شنبه آفتابی خواهد بود اما از یکشنبه دوباره بارندگی آغاز خواهد شد. بر این اساس بارش باران در تهران و برف در ارتفاعات روز دوشنبه هم ادامه خواهد داشت. دمای هوای تهران نیز از فردا کاهش خواهد یافت و به حداکثر 9 و حداقل صفر درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

کد خبر 125100

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز