همشهری آنلاین: رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز به دولت پاکستان سه روز برای پذیرش 12 درخواست‌ این حزب جهت ممانعت از فروپاشی احتمالی دولت مهلت داد.

نواز شریف

  به گزارش ایسنا، این ضرب الاجل اعلام شده از سوی نواز شریف، رئیس حزب مسلم لیگ شاخه نواز می‌تواند سرنوشت دولت پاکستان را تعیین کند.

 به دنبال خروج دو شریک ائتلاف‌، دولت پاکستان در آستانه سقوط قرار دارد. برخی مخالفان دولت پاکستان نیز از دادن رای عدم اعتماد به دولت فعلی سخن به میان آورده‌اند.

 نواز شریف پس از برگزاری نشست کمیته مرکزی این حزب به خبرنگاران گفت که دولت باید در افزایش قیمت‌ها تجدید نظر کند؛ هزینه‌های دولت را تا 30 درصد کاهش دهد و یکسری کیفرخواست علیه مقام‌های حزب حاکم که به فساد مالی متهم هستند، صادر کند.

 نواز شریف افزود: اگر دولت پس پذیرفتن این درخواست‌ها نتواند آن را تا 20 فوریه اجرا کند‌، حزب مسلم لیگ شاخه نواز حزب مردم را از دولت منطقه‌ای پنجاب خارج خواهد کرد.

 وی گفت که نخست وزیر پاکستان باید درخواست‌ها را ظرف 72 ساعت بپذیرد و ظرف 45 روز آنها را اجرایی کند در غیر این صورت حزب مسلم لیگ شاخه نواز و دیگر مخالفان دستور کار دیگری را دنبال خواهند کرد.

 نواز شریف افزود: تصمیم گرفتیم یک اولتیماتوم سه روزه به دولت در پذیرفتن این درخواست‌ها ارائه کنیم. اگر نخست وزیر درخواست‌های ما را بپذیرد‌ و ظرف 45 روز آنها را اجرا کند؛ حزب مسلم لیگ از نخست وزیر و دولتش حمایت خواهند کرد.

 نواز شریف گفت: دولت باید افزایش بهای گاز و برق را مورد تجدید نظر قرار دهد و تمامی وزرا و دیگر مقام‌های دولت فاسد را از سمت‌های دولت عزل کند.

 نواز شریف همچنین از دولت درخواست کرد که هرچه سریعتر روند افزایش تورم را مهار کند. وی گفت که دولت باید هزینه هایش را تا 30 درصد کاهش دهد.

کد خبر 125061
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز